Remont 180 przejazdów kolejowo-drogowych do 2020 roku. Taki jest plan PKP PLK. Dziś spółka otrzymała 194 mln zł dofinansowania z POIiŚ na prace prowadzone na terenie całej Polski.
Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Arnold Bresch, Członek Zarządu PKP PLK S.A. podpisali dziś umowę na unijne dofinansowanie remontu 180 przejazdów kolejowo-drogowych. A to w ramach projektu: „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa”. PKP PLK dostała z POIiŚ 2014–2020 ok. 194 miliony złotych. Całkowity koszt projektu to prawie 311 milionów.
Inwestycja obejmuje prace na 180 przejazdach kolejowo-drogowych i 2 przejściach położonych na 73 liniach kolejowych zlokalizowanych w 16 województwach Polski. W ramach projektu nastąpi m.in. wymiana nawierzchni drogowej na dojazdach i w obrębie przejazdów oraz zabudowa nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących. Planowany termin zakończenia projektu to kwiecień 2020.
PKP PLK S.A. otrzymuje wsparcie unijne na realizację projektu ważnego dla rozwoju transportu kolejowego w Polsce. Warto podkreślić, że inwestycja wspiera rozwój ruchu towarowego i dostęp do portów, oraz pozwala na usunięcie tzw. wąskich gardeł, czyli ograniczeń prędkości w rejonie przejazdów. – podkreślił Przemysław Gorgol, Dyrektor CUPT.
Aktualnie trwają prace na 62 przejazdach. Na przełomie września i października do użytku zostaną oddane przejazdy między innymi w Przełęku, Otmuchowie, Chełmie, Zawadówce i Antoninie. Efektem inwestycji będzie podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz likwidacja istniejących ograniczeń prędkości w rejonie przejazdów. Zgodnie z projektem 121 przejazdów zostanie dodatkowo zabezpieczonych w samoczynną sygnalizację przejazdową a niektóre z nich dodatkowo o rogatki.