Infrastruktura Przewozy towarowe Wiadomości

Modernizacja torów do portu w Gliwicach

Modernizacja torów do portu w Gliwicach Fot. Śląskie Centrum Logistyki

30 mln złotych będzie kosztować przebudowa kolejowej stacji towarowej Gliwice Port, aby można tu było przyjmować dłuższe pociągi.

 

Inwestycja jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach programu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Roboty mają potrwać nie dłużej jak do 30 listopada br. i związane są z przebudową linii kolejowych nr 167 i 675 (Szobiszowice – Gliwice Port), oraz linii nr 711 (Maciejów Północny – Gliwice).

PKP PLK zadba o modernizację torów, które nie były gruntownie remontowane od kilkudziesięciu lat i wymienią urządzenia sterowania ruchem. To podniesie bezpieczeństwo ruchu i wskaźniki przepustowości gliwickiego portu dla transportów kolejowych, tym bardziej, że stacja będzie mogła po przebudowie przyjmować pociągi nawet o długości 800 metrów.

„Przebudowa stacji Gliwice Port zwiększy przepustowość węzła kolejowego, dostosuje przestarzałą infrastrukturę do obowiązujących standardów i pozwoli na sprawniejszy przewóz ładunków” – zaznaczyło w komunikacie Śląskie Centrum Logistyki, które jest operatorem portu w Gliwicach.

Ta inwestycja ma związek z planami zwiększenia przez port w Gliwicach przeładunków węgla na barki, które potem drogą wodną Kanał Gliwicki – Odra będą wysyłane w kierunku Opola i Wrocławia. W tamtym roku przewieziono w ten sposób prawie 127 tys. ton węgla z kopalni Sośnica w Gliwicach do elektrociepłowni we Wrocławiu, zaś w tym roku ilość węgla wożonego barkami ma się prawie podwoić (250 tys. ton).