MPK Wrocław ogłosiło przetarg na zaprojektowanie zajezdni tramwajowej na Nowych Żernikach. Jej budowa pochłonie ponad miliard złotych.
Prace projektowe potrwają około 18 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Nowoczesny obiekt pomieści 150 nowych tramwajów. Zajezdnia będzie wyposażona w hale serwisowe, myjnię i lakiernię, budynek Centrali Ruchu i obsługi technicznej. Ważną częścią obiektu będzie również nowoczesna infrastruktura diagnostyczna.
Koszt inwestycji przekroczy 1 mld zł i będzie to największa inwestycja komunikacyjna w powojennej historii Wrocławia. Nowa zajezdnia to projekt, który wyznaczy nowe standardy w organizacji transportu publicznego.
To nie tylko inwestycja w infrastrukturę, ale w przyszłość transportu publicznego we Wrocławiu. Dzięki tej zajezdni zwiększymy elastyczność operacyjną, lepiej dostosujemy tabor do nowych połączeń i podniesiemy standardy obsługi pasażerów – podkreśla Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.
Lokalizacja zajezdni przy al. Architektów została zaplanowana z myślą o usprawnieniu obsługi transportowej zachodniej części miasta. Do tej pory zaplecze techniczne MPK koncentrowało się w centrum i na południu stolicy Dolnego Śląska., Wrocławia. Zajezdnia to część dużego programu tramwajowego.
Wrocław realizuje największy program inwestycyjny w rozbudowę komunikacji miejskiej od początku polskiego Wrocławia. W tej kadencji pracujemy nad budową aż pięciu nowych tras tramwajowych, a pierwsza z nich, na Swojczyce, zaraz ruszy – mówi Renata Granowska, wiceprezydent Wrocławia.