Siemens Mobility buduje pociągi napędzane wodorem dla kolei południowo-wschodniej Bawarii (Südostbayernbahn). Zapewni też ich serwis.
Pociągi Mireo Plus H zaczną kursować w sieci Südostbayernbahn pod koniec 2026 roku. Zamówienie złożone przez land Bawaria obejmuje trzy dwuwagonowe składy, które obsłużą niezelektryfikowaną trasę Mühldorf – Tüßling – Burghausen, która ma długość 32,3 kilometra.
Nowe pociągi będą miały dziewięć miejsc na rowery oraz specjalne okna, które przepuszczą wysokie częstotliwości w celu poprawy łączności telefonicznej. Zapewnią pasażerom wygodny dostęp do przedziałów dzięki niskopodłogowej konstrukcji. Siemens wyposaży Mireo Plus H w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Niemieckie koleje (Deutsche Bahn) zbuduje w Mühldorfie zakład elektrolizy wodoru.
Nasze pociągi wodorowe charakteryzują się dojrzałą technologią, wysoką efektywnością energetyczną, dużą mocą napędową, dużym zasięgiem operacyjnym i niskim poziomem hałasu – powiedział Andre Rodenbeck, szef działu taboru w Siemens Mobility.
Mireo Plus H to najnowocześniejszy pociąg wodorowy oparty na sprawdzonej platformie pociągów regionalnych Siemens Mobility. Producent wytwarza go w trzech wersjach: elektrycznej, akumulatorowej lub wodorowej. W wariancie zasilanym wodorem ogniwo paliwowe Siemens montuje na dachu, a akumulatory litowo-jonowe instaluje pod podłogą wagonu, zapewniając całkowicie wolną od emisji CO2 eksploatację. Skład wodorowy jeździ z maksymalną prędkością 140 km/h. Pociąg ma zasięg do 1200 kilometrów na jednym zbiorniku paliwa, a tankowanie trwa około kwadransa.