Szefostwo Deutsche Bahn i francuskiego SNCF zapowiedziało uruchomienie szybkich pociągów na trasie z Berlina do Paryża. Będzie to przedłużenie obecnie kursujących pociągów w relacji Paryż – Frankfurt nad Menem.
Deutsche Bahn i SNCF 24 maja 2022 roku świętowali 15-lecie współpracy w zakresie prowadzenia transgranicznego ruchu pociągów dużych prędkości. Podczas uroczystości szefostwo niemieckiej i francuskiej kolei podsumowało lata współpracy, która owocowała przewiezieniem około 25 mln pasażerów pociągami TGV i ICE na połączeniach międzynarodowych.
Ruch pociągów dużych prędkości między Niemcami a Francją jest znakomitym przykładem tego, jak atrakcyjne mogą być połączenia kolejowe transgraniczne. Mocno wierzę w wielki potencjał kolei w Europie. Nasze planowane nowe bezpośrednie połączenie między sercami naszych dwóch stolic zachęci jeszcze więcej osób do podróżowania pociągiem – powiedział Richard Lutz, Dyrektor Generalny Deutsche Bahn .
DB i SNCF podczas wydarzenia zapowiedziało, że w przyszłym roku zostanie uruchomione połączenie Berlin – Paryż obsługiwane pociągami KDP. Szacunkowo podróż z Berlina do Paryża powinna zająć około 7 godzin. Będzie to przedłużenie relacji pociągów Paryż – Frankfurt nad Menem.
Chcemy uruchomić TGV Paryż-Berlin w grudniu 2023 r. – powiedział Dyrektor Generalny SNCF Jean-Pierre Farandou. – To ma sens, ponieważ widzimy, że ludzie akceptują coraz dłuższe podróże. Naprawdę są ludzie, którzy są gotowi spędzić pięć, sześć, siedem godzin w pociągu – dodał.
Na ten moment DB i SNCF każdego dnia oferują dwanaście bezpośrednich połączeń łączących Francję z Niemcami. Sześć pociągów kursuje z Frankfurtu nad Menem do Paryża, pięć połączeń kursuje ze Stuttgartu, a jedno z Monachium. Obecnie ze Stuttgartu do Paryża pasażerowie mogą dojechać pociągiem w 3 godziny 10 minut. Przy współpracy uruchamiane jest również bezpośrednie połączenie Frankfurt nad Menem – Marsylia, gdzie na południowy kraniec Francji można dojechać w 8 godzin 48 minut. Połączenie jest obsługiwane przez piętrowe jednostki Alstomu: TGV Duplex.
Nasze dwie firmy współpracują ze sobą od 15 lat w wyjątkowym partnerstwie, w którym łączymy naszą wiedzę, aby jak najlepiej wykorzystać niemiecki i francuski transport dużych prędkości. W obliczu kryzysu klimatycznego kolej jest środkiem transportu par excellence i stanowi najlepszą alternatywę dla podróży służbowych i turystycznych między naszymi dwoma krajami – stwierdził Jean-Pierre Farandou, Prezes SNCF.
Więcej osób wybiera kolej
Jak wskazują Francuzi i Niemcy, stale nasila się trend w podróżowaniu koleją w ruchu międzynarodowym. W 2021 roku ponad połowa podróżnych wybrała kolej do transportu między Frankfurtem nad Menem a Paryżem. Jeszcze więcej osób ma podróżować ze Stuttgartu do stolicy Francji.
Kolejarze chcą dalej zachęcać do podróży koleją, dlatego z okazji 15-lecia współpracy zaoferowali 15 tys. biletów, które można nabyć w cenie 29,90 euro (39,90 euro w 1 klasie). Promocyjne bilety można nabyć do 8 czerwca br. i dotyczą przejazdów zarówno pociągami ICE, jak i TGV.