Od czerwca br. remont przechodzi elewacja budynku i wnętrze dworca. Usunięto stary tynk, spod którego wyłoniła się zabytkowa cegła. Po zakończeniu prac fasada z czerwonej cegły będzie nawiązywała do dawnego, przemysłowego charakteru Zduńskiej Woli. Dworzec odzyska pierwotny wygląd sprzed 120 lat. Wykonawca rozebrał pokrycie dachowe i wymienił drewnianą konstrukcję. Wewnątrz budynku przygotowywana jest wymiana instalacji, elektrycznej wodnej oraz ciepłowniczej.
Po modernizacji obiekt stanie się bardziej funkcjonalny. Zapewni to nowy układ kas biletowych oraz połączenie poczekalni z częścią komercyjną. Łączenie podróży koleją i innymi środkami transportu zapewni budowa stanowisk dla autobusów, miejsca parkingowe oraz stojaki dla rowerów. Powstanie zadaszenie na trasie do przejścia podziemnego, nowe jezdnie i chodniki. Prace nie wpływają na dostęp podróżnych do pociągów.
Przebudowa dworca w Zduńskiej Woli jest realizowana w ramach projektu o wartości ok. 50 mln zł pn. „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”. Zadanie jest współfinansowane w 85 proc. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.
Nowe kładki w Głownie i Strykowie na trasie Łowicz – Zgierz
Projekt budowy zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego obejmuje również budowę nowych kładek w Głownie i Strykowie oraz przystanku Pabianice Północ.
W Głownie i Strykowie wybudowano betonowe podpory, na których osadzona zostanie główna konstrukcja przeprawy nad torami. Każda z kładek będzie liczyła około 42 metrów długości oraz około 3 metrów szerokości. Podróżni i mieszkańcy skorzystają z obiektów w przyszłym roku.