Największe na świecie targi kolejowe rozpoczęły się wczoraj w Berlinie. Odwiedzający mają okazję wsiąść na pokład Talgo 230, pociągu międzymiastowego produkowanego przez firmę dla duńskiego operatora DSB. Po raz pierwszy w historii wydarzenia cały wagon kolejowy zostanie zaprezentowany wewnątrz budynku, w którym odbywa się impreza.
Talgo zaprezentuje również lokomotywę DB-Baureihe 105, będącą w produkcji dla Deutsche Bahn, która zostanie pokazana publiczności po raz pierwszy.
Talgo, hiszpańska firma będąca liderem w projektowaniu, produkcji i utrzymaniu szybkich, lekkich pojazdów kolejowych, przedstawi swoje najbardziej innowacyjne pociągi i rozwiązania kolejowe mające na celu dekarbonizację mobilności na InnoTrans 2024. Największe wydarzenie w branży kolejowej gromadzi cały sektor z całego świata od wtorku 24 września, do piątku 27 września w Berlinie. Na targach InnoTrans 2022 wzięło udział ponad 2 700 wystawców z 56 krajów oraz 137 000 odwiedzających ze 137 krajów.
Talgo zaprezentuje w hali 4.2 Messe Berlin najnowsze osiągnięcia technologiczne oraz swoją propozycję wartości dla dostępnej, zdekarbonizowanej i połączonej mobilności w całej Europie. Odwiedzający będą mogli wsiąść na pokład Talgo 230, pociągu międzymiastowego produkowanego dla duńskiego operatora DSB; zapoznać się z lokomotywą DB-Baureihe 105, opracowaną dla Deutsche Bahn w ramach projektu ICE L; oraz odkryć modułową propozycję dla linii dużych prędkości w Europie na platformie Talgo Avril.
Talgo 230
Talgo dostarcza 16 pociągów międzymiastowych Talgo 230 dla DSB, które mają stać się częścią floty pojazdów do obsługi usług międzymiastowych. Pociągi te będą łączyć Kopenhagę i miasto Aarhus w Danii z Hamburgiem (Niemcy) i potencjalnie innymi trasami, zarówno międzynarodowymi, jak i krajowymi.
Po raz pierwszy w historii targów InnoTrans Talgo prezentuje jeden z tych wagonów wewnątrz budynku, w którym odbywa się wydarzenie. Jest to niezwykłe osiągnięcie, biorąc pod uwagę konfigurację budynku, co odpowiada podniesieniu pojazdu na czwarte piętro – coś, co jest możliwe tylko dzięki lekkości pociągów hiszpańskiego producenta.
Z maksymalną prędkością projektową wynoszącą 230 km/h i prędkością eksploatacyjną 200 km/h, pociągi produkowane w Hiszpanii dla Danii będą miały większą szerokość niż te stosowane standardowo w ruchu transgranicznym, co pozwoli na więcej przestrzeni wewnętrznej i większy komfort pasażerów, przy zachowaniu pełnej interoperacyjności technicznej, aby zapewnić obsługę zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych.
W ramach platformy Talgo 230, pociągi DSB mają również możliwość zmniejszenia zużycia energii nawet o 30% w porównaniu do standardów branżowych, dzięki unikalnej technologii hiszpańskiej firmy i zmniejszonej wadze wagonów pasażerskich, a także zapewnią 95% możliwość odzysku struktury pociągu.
Lokomotywa DB-Baureihe 105 (ICE L)
Talgo prezentuje również nowy pojazd ICE L, z kontraktu na 79 pociągów międzymiastowych o niskiej podłodze, które są również częścią gamy Talgo 230 i są dostarczane niemieckiemu operatorowi Deutsche Bahn w ramach umowy ramowej na 100 jednostek.
Nazwane ICE L przez Deutsche Bahn (L oznacza 'low-floor’, czyli niską podłogę), pociągi te będą wyposażone w systemy interoperacyjne, które pozwolą im przekraczać granice Niemiec z kilkoma sąsiadującymi krajami. Pociągi te będą lżejsze niż standardy branżowe, a także będą wyposażone w potężną lokomotywę opracowaną i wyprodukowaną w całości przez Talgo, która wejdzie do floty Deutsche Bahn pod nazwą serii 'Baureihe 105′.
Lokomotywa ta zostanie po raz pierwszy zaprezentowana publicznie na targach InnoTrans na otwartej przestrzeni wystawienniczej (tor 2): cecha ta czyni te targi wyjątkowymi, pozwalając profesjonalistom i przyszłym podróżnym poznać cechy tej lokomotywy Talgo z bliska.
Odwiedzający targi InnoTrans będą również mogli poznać wysoką modułowość oferowaną przez platformę Talgo Avril o bardzo dużych prędkościach poprzez aplikację rzeczywistości wirtualnej, w której prezentowane są wszystkie możliwości, jakie oferuje ona operatorom prywatnym i publicznym w całej europejskiej sieci kolejowej.