Podsumowanie tygodnia Prawo i przetargi Tabor

Taborowe podsumowanie tygodnia

Taborowe podsumowanie tygodnia fot. PKP PLK S.A.

Miniony tydzień prezentuje się dość skromnie pod względem przetargów taborowych. Prezentujemy podsumowanie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bez ofert na zmodernizowane SM42 dla PCC Intermodal

PCC Intermodal unieważniała postępowanie na dostawę zmodernizowanych spalinowych lokomotyw manewrowych SM42, mających służyć do obsługi terminali kontenerowych wraz ze świadczeniem usługi serwisu.

Przedmiotem zamówienia były bowiem trzy lokomotywy zmodernizowane w oparciu o wsad (elementy konstrukcyjne) lokomotyw SM42 (obecnie już nieprodukowanych), które powinny zostać poddane gruntownej przebudowie.

Bez ofert na dwa używane ezt-y dla Kolei Małopolskich

Koleje Małopolskie nie otrzymały ofert w przetargu na dzierżawę dwóch ezt-ów. To już druga nieudana próba pozyskania takich składów. Przewoźnik chciał je eksploatować do końca 2020 roku.

Lotos Kolej z umowami na 108 wagonów-platform

Lotos Kolej podpisała umowy na dostawę łącznie 108 wagonów-platform, które będą wykonywane do realizowania przewozów intermodalnych. Wszystkie pojazdy mają być fabrycznie nowe.

Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania.

Pierwsze z nich obejmuje dostawę 72 sztuk sześcioosiowych wagonów platform o łącznej długości ładunkowej wynoszącej 80 stóp, serii Sggrss. Dostarczy je bułgarski producent Kolowag AD. Wartość tego zamówienia to 32 328 000.00 PLN netto. W tej części ofertę złożyła także Tatravagónka a.s., która swoje produkty wyceniła na 34 272 000.00 zł.

Drugie zadanie obejmuje natomiast dostawę 36 sztuk czteroosiowych wagonów platform o długości ładunkowej wynoszącej 40 stóp, serii Sgmmnss. Te pojazdy zostaną wyprodukowane i dostarczone przez słowacką firmę Tatravagónka a.s. Wartość tego zamówienia to 11 304 000.00 PLN netto. W tej części Słowacy nie mieli konkurencji.

Dłużej czekamy na hybrydowe oferty w zachodniopomorskim

I na koniec warto odnotować wydłużenie – do 30 kwietnia – terminu ofert na dostawę dwóch hybryd dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. W międzyczasie odwołanie złożyła PESA. Producent wskazał, że warunki udziału w przetargu zostały określone w sposób nadmierny do przedmiotu zamówienia, a przez ustawienie parametrów wyjściowych wykluczono 50% rynku branżowego. Zamawiający żądał bowiem wykazania doświadczenia w zakresie dostaw z ostatnich 5 lat, producent domagał się zmiany na 8 lat. Skutecznie. Zamawiający zmienił przetargowe zapisy.

Dłużej też czekamy na oferty w lokomotywowym przetargu Lotos Kolej

Dłużej czekamy też na oferty w przetargu na dostawę nowej wielosystemowej lokomotywy dla Lotos Kolej. Nowy termin ich składania to 29 maja 2020 roku.