Prezentujemy kolejne taborowe podsumowanie tygodnia. Widać dalsze spowolnienie na rynku, choć jeszcze nie jest to całkowity przestój. Można spodziewać się jednak, że w najbliższym czasie trend ten będzie utrzymywał się.
Za najważniejsze wydarzenie minionego tygodnia należy uznać rozstrzygnięcie przetargu na dostawę ezt-ów przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Jako zwycięzcę wskazano Newag. W przetargu startowała również PESA, a o zwycięstwie zadecydowały ceny zaproponowane przez producentów, bo obaj wskazali identyczne terminy dostaw. Firma z Nowego Sącza zaproponowała 245 272 332,00 zł, zaś z Bydgoszczy 251 006 100,00 zł.
Jedna oferta na modernizacje podkarpackich SA109
Jedna oferta została złożona w przetargu na a wykonanie naprawy okresowej poziomu P5 wraz z pracami dodatkowymi (ulepszeniem) pojazdów szynowych serii SA109-007 i SA109-010, należących do Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego. Złożyło ją konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych z Lisiego Ogona oraz ASO Mieczkowski. Cena zaproponowana przez te firmy to 11.916.240,00 zł brutto, a szacunki zamawiającego to 12.476.824,00 zł brutto. Konsorcjum zaproponowało też 48 miesięcy gwarancji i 270 dniowy termin realizacji prac.
Dłuższy termin na oferty na P4 EN57AL
Koleje Mazowieckie po raz kolejny wydłużyły termin składania ofert w przetargu na wykonanie 39 napraw w poziomie utrzymania P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AL. Nowa data to 17 kwietnia 2020 roku.
POLREGIO z ofertą dla Podkarpacia
Na koniec warto wskazać na ofertę, jaką POLREGIO złożyło Podkarpackiemu Urzędowi Marszałkowskiemu. Przewoźnik jako jedyny wystartował w przetargu na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich organizowanych przez Województwo Podkarpackie oraz w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Oferta opiewa na kwotę 489.069.800,00 zł brutto, a szacunki zamawiającego to 457.094.794,00 zł brutto.
Przewozy mają być w znacznej części wykonywane taborem należącym do Urzędu Marszałkowskiego.