Podsumowanie tygodnia Prawo i przetargi Tabor

Taborowe podsumowanie tygodnia

Taborowe podsumowanie tygodnia Fot. Youtube

Prezentujemy kolejne taborowe podsumowanie tygodnia. Widać dalsze spowolnienie na rynku, choć jeszcze nie jest to całkowity przestój. Można spodziewać się jednak, że w najbliższym czasie trend ten będzie utrzymywał się.

Za najważniejsze wydarzenie minionego tygodnia należy uznać rozstrzygnięcie przetargu na dostawę ezt-ów przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Jako zwycięzcę wskazano Newag. W przetargu startowała również PESA, a o zwycięstwie zadecydowały ceny zaproponowane przez producentów, bo obaj wskazali identyczne terminy dostaw. Firma z Nowego Sącza zaproponowała 245 272 332,00 zł, zaś z Bydgoszczy 251 006 100,00 zł.

Jedna oferta na modernizacje podkarpackich SA109

Jedna oferta została złożona w przetargu na a wykonanie naprawy okresowej poziomu P5 wraz z pracami dodatkowymi (ulepszeniem) pojazdów szynowych serii SA109-007 i SA109-010, należących do Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego. Złożyło ją konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych z Lisiego Ogona oraz ASO Mieczkowski. Cena zaproponowana przez te firmy to 11.916.240,00 zł brutto, a szacunki zamawiającego to 12.476.824,00 zł brutto. Konsorcjum zaproponowało też 48 miesięcy gwarancji i 270 dniowy termin realizacji prac.

Dłuższy termin na oferty na P4 EN57AL

Koleje Mazowieckie po raz kolejny wydłużyły termin składania ofert w przetargu na wykonanie 39 napraw w poziomie utrzymania P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AL. Nowa data to 17 kwietnia 2020 roku.

POLREGIO z ofertą dla Podkarpacia

Na koniec warto wskazać na ofertę, jaką POLREGIO złożyło Podkarpackiemu Urzędowi Marszałkowskiemu. Przewoźnik jako jedyny wystartował w przetargu na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich organizowanych przez Województwo Podkarpackie oraz w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Oferta opiewa na kwotę 489.069.800,00 zł brutto, a szacunki zamawiającego to 457.094.794,00 zł brutto.

Przewozy mają być w znacznej części wykonywane taborem należącym do Urzędu Marszałkowskiego.