Podsumowanie tygodnia Prawo i przetargi Tabor

Taborowe podsumowanie II połowy września

Taborowe podsumowanie II połowy września Mat. Pesa Bydgoszcz

Podsumowujemy taborowo II połowę września 2020 roku. To głównie przetargi na naprawy okresowe.

Trzy oferty na P4 SA134-022

Trzy oferty zostały złożone w przetargu Podkarpackiego Oddziału Polregio na wykonanie naprawy P4 SA134-022. Wszystkie są tańsze niż szacunki zamawiającego.

Oferty złożyli:

  1. Serwis Pojazdów Szynowych Lisi Ogon z ceną 2.055.800,00 zł netto (2.528.634,00 zł brutto);
  2. ZNTK Mińsk Mazowiecki z ceną 1.973.200,00 zł netto (2.427.036,00 zł brutto);
  3. Konsorcjum firm: Seluch Dariusz Seluch oraz Seluch Polska sp. z o.o. z ceną 2.090.000,00 zł netto (2.570.700,00 zł brutto).

Szacunki zamawiającego to 3.872.357,72 zł netto (4.763.000,00 zł brutto).

Do kupienia dwa zachodniopomorskie EN57AL

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego wystawił na sprzedaż dwa kolejne zmodernizowane EN57AL.

Do kupienia są: EN57AL – 1083 oraz EN57AL – 1148. Każdy został wyceniony na 6.097.000 zł netto, co łącznie daje kwotę 12.194.000 zł netto. Kupić można dwa składy w pakiecie i nie przewiduje się sprzedaży pojedynczych sztuk, sprzedający nie dopuszcza ofert częściowych. Oferty można składać do 5 października 2020 roku.

Jest umowa na P4 podlaskiego EN57AL

Konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. Spółka Komandytowa z Lisiego Ogona oraz Piotr Mieczkowski Autoryzowana Stacja Obsługi Serwis Pojazdów Szynowych wykona czynności czwartego poziomu utrzymania (P4), wraz z pracami dodatkowymi elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57AL-1543. 8 września 2020 roku firma zawarła umowę z Podlaskim Oddziałem Polregio. Jej wartość to 2 251 935.00 PLN.

Dwie oferty na P4 EN57-1737

Dwie oferty zostały złożone w przetargu na wykonanie naprawy poziomu utrzymania P4 z poprawą funkcjonalności na pojeździe ezt serii EN57 nr 1737.

Złożyli je: Serwis Pojazdów Szynowych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K. Lisi Ogon, z ceną 1.950.000.00 zł oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego “Mińsk Mazowiecki” S.A. z ceną 2.455.000,00 zł. Szacunki zamawiającego to 1.950.000,00 zł, a więc tyle, ile zaproponował pierwszy z oferentów.

Koleje Dolnośląskie z przetargiem na P5 SA109

Koleje Dolnośląskie podjęły próbę przywrócenia do ruchu składów SA109. Przewoźnik ogłosił przetarg na wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P5 wraz z pracami dodatkowymi w pojazdach typu 212M serii SA109 o numerach 003 oraz 004 zgodnie z Dokumentacją systemu utrzymania, Dokumentacją techniczno-ruchową, a także odpowiednimi Polskimi Normami, Normami branżowymi obowiązującymi w okresie trwania umowy. Na wykonanie prac będzie 12 miesięcy.

Oferty można składać do 26 października 2020 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

Koleje Mazowieckie z przetargiem na P4 SA135

Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 autobusów szynowych typu 214Mb serii SA135-015 i SA135-016.

Zamawiający wymaga na każdy cały autobus szynowy po naprawie w poziomie utrzymania P4 udzielenia gwarancji jakości na okres co najmniej 18 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu komisyjnego odbioru danego autobusu szynowego, a także zrealizowania zamówienia w latach 2020-2021 oraz wykonania naprawy w poziomie utrzymania P4 każdego autobusu szynowego, w terminie nie dłuższym niż 70 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania autobusu szynowego do naprawy.

Oferty można składać do 26 października 2020 roku. Będą ocenianie wg kryteriów: okres udzielonej gwarancji jakości na każdy cały autobus szynowy – Waga: 15, termin wykonania naprawy P4 każdego autobusu szynowego – Waga: 15 oraz cena – Waga: 70.

Olkol z umową na P5 lokomotyw EU/P07

PKP Intercity podpisało z oleśnicką firmą Olkol sp. z o.o. umowę na modernizację 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07.

Spółka wykona naprawy okresowe na piątym poziomie utrzymania (P5) wraz z modernizacją, która zwiększy prędkość lokomotyw do 160 km/h. Całkowita wartość kontraktu wynosi 199,26 mln zł brutto. Oleśnicka firma ma 32 miesiące od zawarcia umowy na realizację całego zamówienia, a pierwsza unowocześniona lokomotywa trafi do PKP Intercity w ciągu 18 miesięcy od dnia rozpoczęcia modernizacji.

PESA z umową na Elfy2 dla Kolei Dolnośląskich

29 września 2020 roku PESA podpisała umowę z Kolejami Dolnośląskimi na dostawę pięciu nowych składów elektrycznych. Mają pojawić się na Dolnym Śląsku po 22 miesiącach.

Wartość zamówienia to 145 mln złotych, a jeden pociąg będzie kosztował 29 mln złotych. Dodatkowo producent będzie zobowiązany do serwisowania pociągów do poziomu P3.2. Przetarg przewiduje również opcję na dostawę kolejnych dwudziestu elektrycznych składów. Spółka może z niej skorzystać przez dwanaście miesięcy od dnia podpisania umowy.