Podsumowanie tygodnia Prawo i przetargi Tabor

Taborowe podsumowanie dwóch tygodni września

Taborowe podsumowanie dwóch tygodni września Fot. Piotr Kilanowski. / Baza Wagonow

Wrzesień nie przyniósł wyraźnego ożywienia na rynku pojazdów szynowych w Polsce. Podsumowujemy dwa pierwsze tygodnie tego miesiąca.

Naprawa P4 dolnośląskiego EN57AL-1542

Koleje Dolnośląskie podpisały z Serwisem Pojazdów Szynowych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, sp. k. Lisi Ogon umowę na wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 wraz z pracami dodatkowymi w elektrycznym zespole trakcyjnym EN57AL-1542. Jej przedmiotem jest świadczenie usługi polegającej na wykonaniu obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 wraz z pracami dodatkowymi w elektrycznym zespole trakcyjnym EN57AL-1542 zgodnie z dokumentacją systemu utrzymania, dokumentacją techniczną, dokumentacją techniczno-ruchową, a także odpowiednimi polskimi normami, normami branżowymi obowiązującymi w okresie trwania umowy. Jej wartość to 1 850 000.00 PLN.

Mazowieckie EN57AL też jadą na naprawy P4

Na naprawy w poziomie utrzymania P4 pojedzie także 39 mazowieckich EN57AL. Umowa z ZNTK “Mińsk Mazowiecki” S.A. opiewa na kwotę ponad 62 mln zł netto. Zgodnie z jej zapisami wykonawca zrealizuje naprawy do końca 2021 r.

Umowa została podpisana 3 września 2020 roku.

POLREGIO szuka dwóch spalinowych składów na dłużej

POLREGIO ogłosiło przetarg na dzierżawę dwóch dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Składy mają zostać pozyskane na 12 miesięcy. Zamawiający zastrzega prawo do trzykrotnego przedłużenia umowy, na maksymalnie trzy dwunastomiesięczne kolejne okresy. Dzierżawa spalinowych zespołów trakcyjnych obejmuje okres podstawowy od 13 grudnia 2020 roku do 11 grudnia 2021 roku.

Przewoźnik chce wydzierżawić pojazdy spalinowe, dwuczłonowe, o prędkości co najmniej 100 km/h. Liczba kilometrów do najbliższego P4 to co najmniej 135 000 km od dnia przekazania pojazdu. Liczba miejsc siedzących to 100 na pojazd. Ponadto muszą być 2 miejsca dla wózków inwalidzkich, urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – rampa lub winda, 4 miejsca do przewozu rowerów oraz system audiowizualny Tablice LED lub LCD.

Feniks w Kolejach Śląskich

Koleje Śląskie pozyskały Feniksa EN57FPS-1534, która ma zastąpić Impulsa, wysłanego na naprawę powypadkową. Pojazd został przekazany przez Polski Tabor Szynowy. Jednostka została wydzierżawiona na czas odstawienia 36WEa-009, tj. około 5 miesięcy.

Trzy oferty na modernizacje wagonów Z1A/B

Trzy oferty zostały złożone w przetargu na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/Z1B PRM. Złożyły je: Modern Train, PESA Bydgoszcz i Newag. Zamówienie zostało podzielone na trzy części. We wszystkich ofertę złożyła tylko PESA.