Strona główna » Wiadomości » Tabor » Szwajcarska firma SBB Cargo International AG zamówiła 20 lokomotyw Vectron od Siemensa

Szwajcarska firma SBB Cargo International AG zamówiła 20 lokomotyw Vectron od Siemensa

MM
fot. SBB Cargo International

Szwajcarska firma SBB Cargo International AG we współpracy z SüdLeasing GmbH zamówiła 20 lokomotyw wielosystemowych Vectron wyposażonych w pakiet XLoad firmy Siemens Mobility. SBB Cargo International będzie dzierżawić lokomotywy od SüdLeasing w ramach długoterminowego planu wynajmu z elastycznym terminem. Umowa obejmuje również utrzymanie lokomotyw przez Siemens Mobility.

Vectron XLoad to pakiet wyposażenia opracowany w celu poprawy wydajności i zwiększenia obciążenia platform. Dzięki tej opcji XLoad, na przykład, operatorzy na  korytarzu Północ-Południe będą mogli używać tylko jednej, a nie dwóch czteroosiowych lokomotyw do pociągu. Vectrony są zaprojektowane do maksymalnej prędkości roboczej 160 km/h. Lokomotywy będą dostarczane począwszy od 2024 roku. SüdLeasing zamawia 20 lokomotyw Vectron w firmie XLoad na zlecenie SBB Cargo International.

Cieszymy się z dalszej rozbudowy floty Vectronów SBB Cargo International i dziękujemy firmie za zaufanie do nas i do naszych lokomotyw. Dzięki temu zamówieniu liczba Vectronów sprzedanych szwajcarskim klientom wzrosła do ponad 100. Dzięki XLoad lokomotywy osiągają siłę pociągową, która wcześniej nie była możliwa w przypadku lokomotyw czteroosiowych. Nasz klient może jeszcze efektywniej wykorzystywać lokomotywy w regionie alpejskim – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.

Vectron jest idealną lokomotywą dla naszych operacji transportowych, będąc interoperacyjną pomiędzy portami ARA (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpia) i Włochami. Dzięki opcjonalnej funkcji XLoad będziemy mogli prowadzić dłuższe i cięższe pociągi przez Alpy w pojedynczej trakcji. W wielu przypadkach można nawet obejść się bez obowiązkowej w innym przypadku lokomotywy prowadzącej. Ponieważ masa pociągów w kombinowanym ruchu towarowym jest ograniczona maksymalną dopuszczalną długością pociągu, nie ma potrzeby stosowania bardziej kosztownej lokomotywy sześcioosiowej – powiedział Sven Flore, prezes zarządu SBB Cargo International AG.

20 nowych lokomotyw będzie wykorzystywanych przez SBB Cargo International do obsługi tras transalpejskich. Lokomotywy zostały dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Holandii. Są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS BL3, jak również w obowiązkowe krajowe systemy sterowania pociągiem.

Firma Siemens Mobility sprzedała już 1412 lokomotyw Vectron łącznie ponad 60 klientom. Lokomotywy te przejechały ponad 585 milionów kilometrów i są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już blisko 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.

 

Podobne artykuły