Kolej na świecie Tabor Transport miejski

Stadler z pierwszą umową na tramwaje dla Włoch. Kontrakt dotyczy nawet 80 Tramlinków

Stadler z pierwszą umową na tramwaje dla Włoch. Kontrakt dotyczy nawet 80 Tramlinków Mat. Stadler

Stadler podpisał umowę ramową na dostawę do 80 tramwajów TRAMLINK dla Mediolanu. Wartość zamówienia umowy ramowej wynosi 172,6 mln euro. To pierwszy kontrakt Stadlera na tramwaje dla Włoch.

Po potwierdzeniu ważności przetargu ogłoszonego w lipcu 2019 r. Stadler i Azienda Transporti Milanesi (miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne Mediolanu – ATM), podpisało umowę ramową na dostawę do 80 tramwajów Tramlink. Umowa została zawarta na okres sześciu lat, a wartość zamówienia wynosi 172,6 mln euro. ATM wstępnie zamówiło 30 pojazdów, opcja dotyczy rozszerzenia o kolejne tramwaje – łącznie nawet do 80 sztuk.

Dwukierunkowe tramwaje Tramlink będą używane zarówno w usługach miejskich jak i międzymiastowych. Celem jest sukcesywna wymiana starego taboru i poszerzenia oferty przewozowej. Warto zaznaczyć, że ATM obsługuje sieć  około sieć 180 km linii tramwajowych, co czyni ją jedną z największych na świecie. Obecnie ATM realizuje tramwajowe połączenie międzymiastowe na linii nr 179 Medilona (Comasina) – Limbiate.

Więcej o Tramlinkach

Tramwaj Tramlink składa się z nadwozia ze stali nierdzewnej typu duplex, które jest bardzo odporne na korozję i zmniejsza wagę całkowitą, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałej konstrukcji. Pojazd ma około 25 metrów długości, co doskonale wpisuje się w ruch drogowy stolicy Lombardii. Ponadto trzy innowacyjne wózki poprawiają płynną jazdę tramwajów na typowych dla Mediolanu łukach o bardzo małym promieniu. Zmniejsza to znacznie hałas, co z kolei przynosi korzyści pasażerom i mieszkańcom. Oczywiście tramwaj jest niskopodłogowy.

Dodatkowo, Tramlink jest wyposażony w urządzenia antykolizyjne, które może interweniować, gdy wykryje potencjalną sytuację kolizji z pieszymi, samochodami lub innymi przeszkodami.

Jesteśmy bardzo dumni, że Mediolan, mocno zaangażowane w ekologiczną i zrównoważoną mobilność, wybrało nasz innowacyjny tramwaj. Tramlink wykorzystuje wieloletnie doświadczenie Stadlera w pojazdach do transportu pasażerskiego. Jestem przekonany, że nasze pojazdy z powodzeniem sprostają wyzwaniom transportu miejskiego Mediolanu, w tym Zimowym Igrzyskom Olimpijskim w 2026 roku  – powiedział Íñigo Parra, CEO Stadler Valencia.