Do końca roku ma być wybrany wariant przebudowy linii średnicowej między Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią. ,,Średnicówka” na czas prac będzie zamknięta od 2020 roku.
,,Średnicówka” – z końcem 2018 roku będzie plan przebudowy linii. Takie zapewnienia złożył prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. W rozmowie z dziennikarzami Merchel wyjaśnił że przebudowę linii można wykonać szybko, czyli w około trzy lata, albo rozciągnąć inwestycję w dłuższym czasie, do 5-6 lat. Kolejarze i podróżni woleliby zapewne pierwszy wariant, ale byłby on bardziej uciążliwy dla mieszkańców Warszawy.
Przedstawiciele PKP S.A. i Ministerstwa Infrastruktury podkreślają, że istotna jest zwłaszcza przebudowa tunelu w linii średnicowej między stacjami Warszawa Śródmieście i Warszawa Centralna a Warszawa Powiśle. Trzeba bowiem rozstrzygnąć to, czy nad tunelem nie będą stawiane budynki. Chodzi o potencjalne budynki mieszkalne, biurowe i usługowe w rejonie Centrum i Śródmieścia. W zależności od wariantu inaczej będzie wyglądać modernizacja.
Modernizacja linii średnicowej ma rozpocząć się w 2020 roku, co oznacza jej zamknięcie. Ruch pociągów przejmie wtedy częściowo stacja Warszawa Główna (pociągi podmiejskie z kierunku zachodniego) i Warszawa Gdańska (dalekobieżne). Składy podmiejskie z kierunków wschodnich mają kończyć bieg na stacji Warszawa Wschodnia..