Infrastruktura Przewozy towarowe

Rewitalizacja linii Toszek Północ-Rudziniec Gliwicki-Stare Koźle

Rewitalizacja linii Toszek Północ-Rudziniec Gliwicki-Stare Koźle fot. PLK

Postępują prace w ramach rewitalizacji linii Toszek Północ-Rudziniec Gliwicki-Stare Koźle. Prace rozpoczęły się w grudniu 2017 r.

Wartość umowy to 181 775 000,00 zł (netto). Projekt jest współfinansowany w 85% przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace zrealizuje firma PORR S.A. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2017–2019. Widać już efekty prac zapisanych w KPK.

W efekcie przewoźnicy będą mogli liczyć na sprawniejszy transport towarów koleją na granicy województwa śląskiego i opolskiego. Zwiększy się konkurencyjność kolei w stosunku do transportu drogowego.

Prace rozpoczęły się w grudniu 2017 r. na 20 km odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki (nr 153). Po rozbiórce torów, rozjazdów i obiektów inżynieryjnych wykonawca przystąpił do wymiany wyeksploatowanych elementów. Montowany jest nowy tor i sieć trakcyjna. Rewitalizacja obejmuje także 22 obiekty inżynieryjne.

Od lipca, największy obiekt na rewitalizowanej trasie, 60 m most na Kanale Gliwickim przechodzi remont. Czyszczona i malowana jest olbrzymia kratownica. Konstrukcja będzie także wzmocniona. Roboty zakończą się wiosną przyszłego roku. Prace trwają także w Paczynie. Wykonawca odmalował już 40-metrową kratownicę wiaduktu kolejowego. Teraz układa tory i prowadzi prace wykończeniowe.

Na półmetku jest remont stacji w Toszku i Rudzińcu Gliwickim. Z analiz wynika, że po rewitalizacji, linia kolejowa z Toszka Północ do Starego Koźla będzie mogła przejąć nawet połowę pociągów towarowych z linii łączącej Bytom i Wrocław Główny (nr 132) oraz Katowice – Legnica (nr 137).

Więcej informacji o inwestycji na stronie: www.towarynatory.pl