Strona główna » Wiadomości » Projekt stacji Katowice do uzupełnienia

Projekt stacji Katowice do uzupełnienia

Redakcja

PKP Polskie Linie Kolejowe muszą uzupełnić i zaktualizować projekt przebudowy stacji Katowice w ramach modernizacji linii E65 między Będzinem i Zebrzydowicami.

 

Ta trasa jest podzielona w pracach projektowych na pięć odcinków. I jednym z zadań jest modernizacja stacji Katowice. PKP PLK argumentuje, że dotychczasowe założenia trzeba zweryfikować, gdyż w sąsiedztwie katowickiego dworca została w tamtym roku umieszczona siedziba Kolei Śląskich, co oznacza zmianę otoczenia i wymagań wobec inwestycji. Tymczasem gdy przystępowano do prac projektowych, nikt nie znał planów KŚ odnośnie przeprowadzki na ul. Raciborską.

Dlatego trzeba uwzględnić zmianę układów torowych na stacji Katowice, aby zapewnić połączenia zaplecza Kolei Śląskich ze wszystkimi peronami stacji Katowice, a także z nowymi torami odstawczymi i peronem na stacji Katowice Ligota. PLK informuje, że oferty w przetargu na dokumentację uzupełniającą trzeba złożyć najpóźniej 7 grudnia br.

Zarządca infrastruktury kolejowej przypomina, że przebudowa linii E65 ma spowodować zwiększenie przepustowości zwłaszcza na odcinku Będzin – Tychy, co pozwoli w przyszłości na uruchomienie kolei metropolitalnej na terenie Górnego Śląska. Prace będą wykonywane etapami, najpierw na odcinku  Most Wisła – Czechowice Dziedzice.

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel już wcześniej informował, że pozwolenia budowlane dla odcinków Będzin – Katowice Szopienice Południowe oraz Katowice Szopienice Południowe – Katowice – Katowice Piotrowice powinny być gotowe w 2019 roku, a sama realizacja planowana jest w kolejnej perspektywie finansowej, czyli od 2021 roku.

 

Podobne artykuły