Strona główna » Wiadomości » Prace na linii do Kowar

Prace na linii do Kowar

Redakcja
Fot. Marcin Zachariasz

Na linii kolejowej nr 308, na odcinku Mysłakowice – Kowary, widać postęp prac przy rozbiórce nieczynnych torów. Zastąpią je nowe szyny.

 

Pracami zarządza Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, która od PKP PLK przejęła zarządzanie tą linią. Wykonawca zadania – firma LZW Żórawina – dokonuje rozbiórki infrastruktury, która nie nadaje się do użytku.

O postępach prac informuje Marcin Zachariasz (Kanał Kolejowy Raj), który zaprezentował zdjęcia z postępu prac przy odbudowie tej malowniczej linii kolejowej.

Samorząd województwa dolnośląskiego sfinansuje odnowienie około 40-kilometrowej linii Jelenia Góra – Kamienna Góra, ale inwestycję podzielono na etapy. Szlak Mysłakowice – Kowary jest w miarę łatwy, nowe tory zostaną położone w dotychczasowym śladzie linii. Bardziej wymagające będą prace na odcinkach za Kowarami. Chodzi zwłaszcza o ponad kilometrowy tunel pod przełęczą Kowarską, pomiędzy przystankami Kowary Górne a Ogorzelec. Wyzwaniem są oczywiście kwestie techniczne modernizacji tunelu, ale inwestor musi zadbać o ochronę kolonii nietoperzy. W tunelu hibernuje około 200 nietoperzy chronionego gatunku Mopka Zachodniego.

Nowe tory między Mysłakowicami a Kowarami powstaną pod koniec tego roku, natomiast cała linia 308 zostanie oddana do użytku prawdopodobnie za około trzy lata.

Wykonawca odbuduje tor, którym pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 80 km/h. Odnowione będą także przystanki i stacje kolejowe. Rewitalizacja ułatwi komunikację kolejową z tym rejonem Karkonoszy. Poprawa dostępności kolejowej na pewno spowoduje wzrosty atrakcyjności Kowar i innych miejscowości dla turystów.

Podobne artykuły