Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Praca wre przy linii obwodowej w Warszawie

Praca wre przy linii obwodowej w Warszawie

Redakcja

Rozebrano wiadukty nad czterema ulicami w ramach prac na linii obwodowej w Warszawie. Dzięki obecnym działaniom poprawi się komunikacja w stolicy.

Prócz ukończonej rozbiórki wiaduktów nad ulicami miasta (Obozowa, Zawiszy, Wolska, Kasprzaka) usuwane są stare perony Warszawa Zachodnia, Warszawa Kasprzaka, Warszawa Koło. Wykonawca zdemontował sieć trakcyjną i tory.

Ulica Wolska będzie zamknięta przez krótszy czas niż planowano – nie dwa a jeden tydzień. Jak czytamy na stronie PKP PLK zgodnie z planem oraz wykonaną wcześniej inwentaryzacją, wykarczowano drzewa kolidujące z inwestycją. Wykonawca zapewnił sprawne prowadzenie robót. Zgromadził wszystkie potrzebne na budowie szyny i podkłady. Przygotowane są elementy i materiały do budowy nowych peronów.

Oczekiwana jest odpowiedź w kwestii zagospodarowania bunkra z II WŚ. Decyzja musi zostać ustalona z konserwatorem zabytków.

Miasto Warszawa uzgodniło szczegóły i plan inwestycji z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jeszcze w 2015 roku, by jak najkrócej trwały wszelkie formalności i ustalenia, uwzględniając uwagi Miasta w dokumentach przetargowych. Wynikały one z opracowanej na zlecenie Miasta analizy ruchu, która miała zminimalizować wpływ planowanych robót przy budowie II linii metra w latach 2016-2018 na funkcjonowanie układu drogowego i transportowego w Warszawie.

Powstaną nowe przystanki kolejowe Warszawa Obozowa i Warszawa Powązki. Będzie miało miejsce poszerzenie chodników i ścieżek rowerowych w obrębie wiaduktu przy ul. Obozowej i Kasprzaka. Zaprojektowane zostały dodatkowe rozwiązania w obrębie przystanku kolejowego Warszawa Koło, tj. schody ruchome, a także 2 kładki dla pieszych. Stacja metra Warszawa Młynów, która jest w budowie ma być dogodnym węzłem przesiadkowym.

Projekt „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Dofinansowanie projektu wynosi 85 proc. Inwestycja to koszt ok. 200 mln zł.

Więcej szczegółowych informacji znajdą Państwo na stronie PKP PLK S.A.

Podobne artykuły