NaKolei.pl WiadomościPrzewozy pasażerskie POLREGIO unieważniło przetarg na dzierżawę spalinowych jednostek

POLREGIO unieważniło przetarg na dzierżawę spalinowych jednostek

Adrian Izydorek
Fot. Ilostan Pojazdów Trakcyjnych / Olkol424

W połowie listopada POLREGIO otrzymało ofertę od SKPL Cargo i Train Go na dzierżawę 6 spalinowych pojazdów trakcyjnych. Postępowanie zostało ostatecznie unieważnione.

W połowie listopada POLREGIO otworzyło oferty w przetargu na dzierżawę 9 spalinowych pojazdów trakcyjnych. Całe postępowanie było podzielone na 9 części, każda dotyczyła dzierżawy jednego pojazdu. Zamówienie było podzielone tak, że w częściach 1-7 przewoźnik chciał wydzierżawić pojazdy na okres jednego roku, a w części ósmej oraz dziewiątej na okres 69 dni.

Postępowaniem przetargowym zainteresowało się tylko SKPL Cargo, które złożyło wspólnie oferty z poznańską firmą Train Go. Firmy złożyły oferty dla sześciu części postępowania, tj. dla dzierżawy 6 z 9 spalinowych pojazdów trakcyjnych: pięć ofert dotyczyło dzierżawy pojazdów na okres roku, jedna natomiast na okres 69 dni. Oferty przewyższały szacunki POLREGIO, bo:

  • dla części 1 firmy zaproponowały ofertę wartą 1 142 128,80 zł brutto,
  • zadania 2 zaproponowały 1 704 663,15 zł brutto,
  • Kolejna oferta dla zadania 3 oraz 4 to kwota taka sama: 1 590 629,85 zł brutto,
  • Dla zadania 5 natomiast wpłynęła oferta warta 1 673 216,65 zł brutto.

Są to oferty dotyczące dzierżawy spalinowych pojazdów na okres jednego roku. Na każde z tych zamówień POLREGIO chciało przeznaczyć 894 250 zł brutto. Wpłynęła także oferta na dzierżawę SZT na okres 69 dni, opiewa ona na kwotę 308 417,58 zł brutto, tymczasem POLREGIO chciało na to przeznaczyć kwotę 169 050 zł brutto.

Podsumowując, POLREGIO otrzymało oferty na dzierżawę 6 z 9 spalinowych jednostek. Docelowo wydzierżawione pojazdy miały trafić do zakładów POLREGIO w: Białymstoku, Gdyni, Kielcach oraz Zielonej Górze.

Przetarg unieważniony

Ostatecznie POLREGIO opublikowało zawiadomienie o unieważnieniu postępowania. Oczywiście, automatycznie części nr 6,7 i 9 zostały unieważnione ponieważ nie wpłynęły oferty na dzierżawę pojazdów. Natomiast części 1-5 oraz 8, czyli tam gdzie te oferty wpłynęły, zostały one unieważnione w związku z drogimi ofertami.

Cena każdej najkorzystniejszej oferty złożonej w zakresie Zadania nr 1, 2, 3, 4, 5 i 8 przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w zakresie danego Zadania, a Zamawiający nie może zwiększyć żadnej z kwot do ceny najkorzystniejszej oferty – uzasadnia POLREGIO.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności