POLREGIO otrzymało jedną ofertę w przetargu na wykonanie naprawy P4-2 przy jednostce SA106-007.
POLREGIO w połowie 2021 roku odkupiło od Urzędu Marszałkowskiego Warmińsko-Mazurskiego dwa szynobusy SA106. Dokładniej jednostki o numerach 007 i 015. Sprzedano je zgodnie z wyceną rzeczoznawcy tj. SA106-007 za 1 048 00 zł netto, a SA106-015 za 1 225 000 zł netto.
To była cenowo dobra oferta dla POLREGIO. Przewoźnik pozyskał spalinowe pojazdy, które trafiły do Podlaskiego Zakładu, tym samym obsługując niezelektryfikowane trasy w regionie. Wskazano, że szynobusy będą obsługiwać połączenia Białystok – Suwałki, Białystok – Waliły, Białystok – Czeremcha, Białystok – Hajnówka, Hajnówka – Siedlce.
Jednak przy jednej z kupionych jednostek przyszedł czas wykonania naprawy P4-2. W tym celu POLREGIO pod koniec listopada ogłosiło postępowanie przetargowe, w ramach którego chce wyłonić wykonawcę, który zajmie się przeprowadzeniem czynności poziomu utrzymania P4-2 wraz z wykonaniem prac doposażeniowych.
Wykonawca oprócz wykonania prac przewidzianymi w Dokumentacji Systemu Utrzymania i Dokumentacji Techniczno-Ruchowej Pojazdu, będzie zobowiązany m.in. do:
- wymiany przewodów elastycznych i złączek w układzie wodnym ogrzewania
- wymiany siłowników klap inspekcyjnych
- montażu włącznika i wyłącznika baterii akumulatorów na zewnątrz po obu stronach pojazdu
- wymiany na nową podłogi w całym pojeździe, w tym w kabinie maszynisty
- wymiany wszystkich czujników przeciwpoślizgu
- doposażenia pojazdu w przenośne sygnały świetlne końca pociągu, wraz z montażem na czołach pojazdu miejsc do ich zamontowania.
- montażu na zewnątrz pojazdu czujników ruchu, tak aby alarmować obsługę pojazdu, gdy zostaną aktywowane (po wykryciu ruchu ma rozpocząć się archiwizacja obrazu z kamer)
- wymiany reflektorów czołowych głównych i sygnałów końca pojazdu na ledowe
Dodatkowo, wykonawca wymieni wiązki i złącza elektryczne w instalacji zespołu napędowego na nowe, wymieni również wszystkie przewody i złączki chłodzenia silników i wymieni wtryskiwacze paliwa na nowe.
Ma się zwiększyć także komfort pracy obsługi trakcyjnej, ponieważ wskazuje się konieczność wymiany fotela maszynisty. Fotele pasażerskie również mają zostać wymienione na nowe. Jeżeli chodzi o część pasażerską, to ma zostać przeprowadzony serwis klimatyzacji, ale także zostaną zamontowane 22-calowe monitory LCD na potrzeby systemu informacji pasażerskiej. Będzie ich łącznie 4, ale to dopiero zamawiający określi, gdzie mają zostać zamontowane.
Po naprawie P4-2, SA106-007 ma zyskać standardowe malowanie POLREGIO, dotychczas pojazd kursował w barwach poprzedniego właściciela.
Jedna oferta
W przetargu wpłynęła jedna oferta na wykonanie m.in. powyższych prac. Złożyła ją firma CSI Invest Sp. z o.o., która zaproponowała, że wykona zlecenie za 6 137 700 zł brutto. Oferta mieści się w szacunkach zamawiającego, bo POLREGIO chce przeznaczyć na te zadanie 7 720 000 zł brutto.
W przetargu obowiązuje tylko jedno kryterium, a jest nim cena.