W ostatnim czasie dochodziło do licznych odwołań pociągów POLREGIO na Dolnym Śląsku. Marszałek Województwa wystosował oświadczenie, na które odpowiedział przewoźnik. Zadeklarował poprawę.
Marszałek Województwa Dolnośląskiego opublikował oświadczenie ws. sytuacji co do realizacji przewozów przez POLREGIO na Dolnym Śląsku.
Masowa skala odwołań pociągów POLREGIO na obsługiwanych przez przewoźnika liniach kolejowych na Dolnym Śląsku stała się zatrważająco wysoka i uderza w pasażerów. Brak realizowania pasażerskich przewozów kolejowych przez POLREGIO, które finansowane są przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego, istotnie zaburza funkcjonowanie transportu kolejowego w regionie, uniemożliwiając wielu Dolnoślązakom codzienną komunikację kolejową. Samorząd Województwa stanowczo zażądał, aby realizacja przewozów pasażerskich przez POLREGIO była natychmiast przywrócona, należycie wykonywana i odbywała się z dbałością o pasażerów – czytamy w oświadczeniu Marszałka.
Jak zaznacza Marszałek, umowa zobowiązuje przewoźnika do stabilnego funkcjonowania, punktualności i angażowania odpowiedniej liczby taboru oraz organizowania komunikacji zastępczej każdorazowo za odwołany pociąg.
Powyższe, elementarne wymagania stawiane przewoźnikowi POLREGIO niestety nie są spełniane – czytamy w oświadczeniu.
Jak podaje Marszałek, w skali bieżącego roku doszło do odwołań blisko 1500 pociągów POLREGIO. Za te odwołania naliczane są kary umowne.
Za każdy odwołany pociąg Samorząd Województwa nakłada na POLREGIO kary finansowe. W związku z nieprawidłowym działaniem POLREGIO – naruszającym postanowienia umowy przewozowej, podjęliśmy decyzję, że będziemy chcieli renegocjować umowę z przewoźnikiem, w szczególności w zakresie podniesienia wysokości kar. Obecna wysokość przewidzianych do nałożenia na POLREGIO kar wynosi ponad 2,2 mln zł. Zażądaliśmy również, aby POLREGIO – zgodnie z nałożonym w umowie obowiązkiem – zapewniało pasażerom autobusową komunikację zastępczą dla każdego odwołanego połączenia – czytamy dalej w oświadczeniu.
Polregio przeprasza
Skierowaliśmy się do POLREGIO z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie. Przewoźnik wystosował przeprosiny za utrudnienia, z którymi borykali się w ostatnich tygodniach pasażerowie.
POLREGIO S.A, rozumiejąc uzasadnione rozgoryczenie podróżnych sytuacją związaną z odwołaniami i opóźnieniami pociągów w ostatnich tygodniach, pragnie przeprosić pasażerów za wszystkie związane z tym niedogodności – powiedział nam Zespół Prasowy POLREGIO.
Polregio tłumaczy obecną sytuację problemami z dostępnością taboru.
Jako przewoźnik, który dokłada wszelkich starań, aby świadczyć usługi transportowe jak najlepszej jakości, zmagamy się z wieloma wyzwaniami związanymi z wiekiem odziedziczonego przez nas taboru. Aktualna sytuacja spowodowana jest głównie przez dużą liczbę składów odstawionych jednocześnie do bieżących napraw, a także zakłóceniami łańcucha dostaw części zamiennych – tłumaczy Polregio.
Feniksy na Dolnym Śląsku
Jak poinformował przewoźnik, w celu jak najszybszej poprawy sytuacji, Spółka przeprowadziła szereg działań naprawczych, poszerzyła również flotę pojazdów o 6 zmodernizowanych Feniksów – czyli zmodernizowanych EN57 – więcej informacji.
Pozwoli nam to przywrócić oczekiwaną przez pasażerów stabilność przewozową m.in. w woj. dolnośląskim – tłumaczy przewoźnik.
Jak zapewnia przewoźnik, od jutra (5 sierpnia) wszystko wróci do normy.
Od najbliższego piątku, 5 sierpnia nie przewidujemy żadnych odwołań – deklaruje POLREGIO.