Infrastruktura Przewozy towarowe Wiadomości
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

Pociąg towarowy jadąc do Polic gubił wagony. “To kolejne niebezpieczne zdarzenie na LK 406”

Pociąg towarowy jadąc do Polic gubił wagony. “To kolejne niebezpieczne zdarzenie na LK 406” Fot. Wiki Commons

Pociąg towarowy na trasie do Polic gubił wagony. Zagrożenie spowodowało utrudnienia na linii, co skutkowało zablokowaniem na 2,5 godziny dwóch przejazdów kolejowo-drogowych. “To kolejne niebezpieczne zdarzenie na tej linii w tym miesiącu”.

Jak poinformował portal Szczecinskie24.pl, na linii kolejowej nr 406 doszło do niebezpiecznej sytuacji, jaką było odczepienie się wagonów towarowych od składu. Według portalu LK 406 to jedna z najniebezpieczniejszych tras kolejowych w Polsce. W takiej opinii jest sporo prawdy, gdyż po LK transportowane są niebezpieczne ładunki do Zakładów Chemicznych Police takie jak amoniak, kwas siarkowy, kwas fosforowy oraz alkohol metylowy do Alfa Terminal. A trasa jest o tyle problematyczna z uwagi na fakt, że Police znajdują się na Wzniesieniu Szczecińskim. To powoduje, że przeładowane składy często miewały problem z podjazdem do Polic. Według portalu Szczecinskie24.pl dochodziło nawet do awarii  lokomotyw.

Komisja wyjaśnia przyczynę rozszczepienia wagonów pociągu towarowego relacji Rybnik Towarowy – Police Chemia, do którego doszło 10 stycznia około godziny 13 między Szczecinem Skolwin a Policami. Przez około 2,5 godziny były zablokowane przejazdy kolejowo-drogowe przy ulicach Solarskiej oraz Orłowskiej. Około godziny 15:30 przejazdy zostały udrożnione. Za właściwe zabezpieczenie wagonów odpowiada przewoźnik – poinformował portal Szczecinskie24.pl Bartosz Pietrzykowski z biura prasowego PKP PLK S.A.

Według doniesień, od przeszło dwóch lat praktycznie co tydzień na linii kolejowej dochodzi do niepożądanych zdarzeń. Linia nr 406 w przyszłości ma być trasą Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej do Polic. Dlatego też PKP PLK podpisały umowę na modernizacji trasy w 2018 roku. Z ważniejszych kamieni milowych inwestycji to zakończenie demontażu pierwszego toru w styczniu 2020 roku.

Portal Szczecinskie24.pl skierował się z pytaniami do Urzędu Transportu Kolejowego, od którego otrzymał informację, że zlecono kontrolę w sprawie zdarzenia z 10 stycznia oddziałowi w Poznaniu, by ten sprawdził stan bezpieczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przepisów bezpieczeństwa transportu.

W celu ustalenia szczegółów oraz dalszego rozwoju sytuacji będziemy kontaktować się zarówno z zarządcą infrastruktury, jak i po ustaleniu – z przewoźnikiem, który brał udział w zdarzeniu.

Źródło: Szczecinskie24.pl, NaKolei.pl