NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura PLK otrzymały cztery oferty na podniesienie prędkości na CMK do 250 km/h

PLK otrzymały cztery oferty na podniesienie prędkości na CMK do 250 km/h

Redakcja
Fot. PKP PLK S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymały 4 oferty w przetargu na wykonanie robót torowych celem podniesienia prędkości na linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Oferty złożyli:

  1. Strabag – całkowita cena netto: 339 446 858,57, całkowita cena brutto: 417 519 636,04,
  2. Budimex – całkowita cena netto: 420 799 000,00, całkowita cena brutto: 517 582 770,00,
  3. Konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu, Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” – całkowita cena netto: 343 171 179,69, całkowita cena brutto: 422 100 551,02,
  4. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe – całkowita cena netto: 299 876 832,68, całkowita cena brutto: 368 848 504,20.

PKP PLK na ten cel chcą przeznaczyć kwotę 260 034 318,52 PLN brutto. Oznacza to, że wszystkie oferty przekraczają kosztorys. Co ciekawe dwie z nich (poz. 3 i 4) zostały złożone przez podmioty zależne od PKP PLK.

Przetarg obejmuje prace torowe oraz regulację sieci trakcyjnej na CMK i przyległych łącznicach. Podczas prac utrzymany będzie ruch pociągów. Do robót na ponad 220 km linii Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie mają być wykorzystane wysokowydajne maszyny. Dla sprawnego przejazdu w wybranych lokalizacjach zaplanowano wymianę szyn, podkładów oraz oczyszczenie tłucznia. Roboty torowe przewidziano na lata 2022-2023. Prace są skoordynowane z innymi zadaniami realizowanymi i planowanymi na Centralnej Magistrali Kolejowej.

Na koniec 2023 r., po wykonaniu niezbędnych prac oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.

Jak podaje PKP PLK, CMK zapewni jeszcze lepsze podróże między regionami, dzięki zwiększeniu możliwości technicznych trasy. Efektem inwestycji będzie krótszy czas podróży pociągiem w relacjach dalekobieżnych między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem oraz bardziej atrakcyjne połączenia z regionu świętokrzyskiego i łódzkiego.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności