Działania Kolej jest dla ludzi Przewozy pasażerskie

PKP Intercity wprowadziło zmiany w algorytmie przydzielania miejsc w systemie sprzedaży biletów

PKP Intercity wprowadziło zmiany w algorytmie przydzielania miejsc w systemie sprzedaży biletów

Wdrożone zostały zmiany w algorytmie dotyczącym zasad przydzielania miejsc w systemie sprzedaży biletów PKP Intercity. Nowe rozwiązanie pozwoli na równomierne rozmieszczenie zarezerwowanych miejsc w wagonach.

W pierwszej kolejności w wagonie lub pociągu rezerwowane są skrajne miejsca w kolejnych przedziałach. Po zajęciu tych miejsc dopełniane są kolejne przedziały. W efekcie podróżni będą rozmieszczani w miarę równomiernie we wszystkich wagonach. Nowy sposób przydzielania miejsc obowiązuje na połączenia, które są realizowane od 18 września br. Rozwiązanie to będzie w pełni widoczne od 18 października br., co ma związek z 30-dniowym okresem przedsprzedaży na przejazdy w relacjach krajowych.

System sprzedaży PKP Intercity był w ostatnich latach wielokrotnie modyfikowany  i aktualizowany. Od 5 sierpnia br. pasażerowie łatwiej mogą zwrócić lub wymienić bilety kupione w systemie e-IC. Dotychczas obowiązujące 15 minut na zakup i zwrot oraz 30 minut na wymianę biletu zostały skrócone do 5 minut przed odjazdem pociągu (z wyjątkiem sprzedaży niektórych biletów w komunikacji międzynarodowej – wagony sypialne i z miejscami do leżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej). Dzięki temu podróżni w jeszcze bardziej elastyczny sposób mogą planować swoje wyjazdy z PKP Intercity. Można też już rezerwować w systemie e-IC miejscówki do biletów okresowych, zakupionych również  w innych kanałach sprzedaży, na przejazdy wszystkimi kategoriami pociągów oraz  w aplikacjach IC Mobile Navigator i SkyCash na przejazdy wyłącznie w pociągach TLK i IC, do zakupionych biletów okresowych w  dowolnych kanałach sprzedaży (np. w kasach). Zmiana ta jest ułatwieniem przygotowanym szczególnie dla pasażerów korzystających z biletów odcinkowych, a więc dla tych, którzy nie zawsze mają możliwość wcześniejszego precyzyjnego wybrania połączenia.

Komfort planowania podróży zwiększyło także wprowadzenie w maju 2019 r. funkcji koszyka zakupowego, który umożliwia zakup wielu biletów w czasie jednej sesji zakupowej oraz wprowadzonej w listopadzie 2019 r. graficznej rezerwacji miejsc, dzięki której pasażerowie elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino, Flirt³ i PesaDART zyskali możliwość łatwego wyboru miejsc na mapie członu pociągu, w którym planują podróż.

Niezależnie od dotychczas wprowadzanych zmian i udogodnień prowadzone są prace  w kierunku powstania całkowicie nowego systemu sprzedaży biletów. W tym celu został ogłoszony dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami.