PKP Intercity ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 7 lokomotyw elektrycznych serii EP08. To pokłosie upadku Olkolu, w miejsce którego trzeba znaleźć wykonawcę chętnego na realizację tego zadania.
Oferty można składać do 12 sierpnia 2022 r. Będą oceniane według kryteriów:
- Termin wykonania naprawy jednej lokomotywy – Waga: 10
- Okres gwarancji i rękojmi na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie dla całej lokomotywy – Waga: 10
- Cena – Waga: 80.
Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia w/w warunek jeżeli wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat liczonych wstecz przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy) nie mniej niż 2 pojazdów kolejowych z napędem elektrycznym.
Zobacz również: Olkol niewypłacalny. Kto winien sytuacji?
PKP Intercity posiada w swoim parku taborowym 8 lokomotyw EP08, przystosowanych do kursowania z prędkością 140 km/h. Co istotne przetarg obejmuje 7 z nich. A to oznacza, że jedna lokomotywa najprawdopodobniej przeszła już naprawę czwartego poziomu.
Patrząc na krajobraz po Olkolu warto przypomnieć, że w poprzednim przetargu ofertę złożyły także ZNTKiM z Gdańska. Była to jednak oferta droższa i ostatecznie wygrała firma z Oleśnicy. Umowa została podpisana we wrześniu 2021 roku, a jej wartość to 5.514.680,00 netto.