NaKolei.pl WiadomościPrzewozy pasażerskie PKP Intercity przyjmuje ofertę SKPL na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych

PKP Intercity przyjmuje ofertę SKPL na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych

Redakcja
Mat. Youtube / "POCIĄGI PKP Raduś Sanok"

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik zaakceptował ofertę złożoną przez SKPL CARGO, tym samym spalinowe jednostki pozostaną na dłużej w PKP IC.

W sierpniu br. PKP Intercity ogłosiło przetarg na dzierżawę spalinowy bądź hybrydowych zespołów trakcyjnych wraz z zapewnieniem ich utrzymania, wyposażeniem w materiały eksploatacyjne i obsługą rewidencką. Przewoźnik chciał wydzierżawić jednostki z myślą o rozpoczęciu obsługi już od grudnia br., czyli wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy. Termin dzierżawy miałby obowiązywać do 13 grudnia 2026 roku (z opcją przedłużenia o kolejne 12 miesięcy).

Na początku PKP Intercity określało, że interesuje przewoźnika dzierżawą pojazdów wyprodukowanych po 2015 roku. Ostatecznie IC zdecydowało się wycofać z tego zapisu i wskazało, że pojazdy muszą być wyprodukowane po 1972 roku. Tym samym SKPL zainteresowało się postępowaniem i złożyło swoją ofertę.

SKPL CARGO w przetargu złożyło ofertę wartą 133 567 327,15 zł brutto, natomiast z opcją 168 723 822,72 zł brutto (dzierżawa do 2027 roku). PKP Intercity na zamówienie chciało przeznaczyć 126 636 740,07 zł brutto na podstawę zamówienia, czyli dzierżawę do 2026 roku, natomiast na całość z opcją kwotę 159 969 023,40 zł brutto.

Ostatecznie przewoźnik zdecydował się dołożyć brakującą kwotę i zaakceptował ofertę SKPL Cargo.

Zgodnie z wymaganiami przewoźnika, wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia zespołów trakcyjnych umożliwiających realizację obsługi pasażerów na wysokim poziomie pod względem punktualności, regularności, komfortu podróży, zewnętrznej i wewnętrznej czystości taboru, właściwego i czytelnego oznakowania taboru, w tym z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnością. Sprzedaż biletów będzie realizowana przez zamawiającego w ramach posiadanych kanałów dystrybucji oraz przez drużynę konduktorską w pociągu.

Zamawiający wymaga by wykonawca wykazał, że dysponuje łącznie co najmniej pięcioma spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Pociągi mają być wykorzystywane do obsługi tras: Kraków – Zagórz/Łupków, Kraków – Nysa – Jelenia Góra / Kłodzko Miasto, Kraków – Nysa – Jelenia Góra/ Kudowa-Zdrój.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności