Strona główna » Wiadomości » Tabor » PKP Intercity kupuje hybrydowe lokomotywy. Jest przetarg!

PKP Intercity kupuje hybrydowe lokomotywy. Jest przetarg!

Redakcja
Fot. PKP PLK S.A.

PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawa 16 elektryczno-spalinowych lokomotyw hybrydowych. Obejmuje on również usługi świadczenia usług utrzymania.

Dzisiaj, Prezes PKP Intercity na konferencji prasowej dot. strategii przewoźnika do 2030 roku wspomniał, że wkrótce Spółka ogłosi postępowanie dot. zakupu lokomotyw hybrydowych. Długo czekać nie musieliśmy, ponieważ rzeczywiście niemalże w tym samym czasie, gdy padły te słowa opublikowane zostało postępowanie na zakup 16 hybrydowych lokomotyw.

Przedmiotem zamówienia są pojazdy fabrycznie nowe, jednego typu, z zespołami, podzespołami i elementami fabrycznie nowymi. PKP Intercity wymagają również udzielenia gwarancji jakości i rękojmi na każdy z pojazdów (ich poszczególne elementy), ich oprogramowanie oraz sporządzoną dokumentację, na okres co najmniej 36 miesięcy liczonych od dnia następnego po protokolarnym odbiorze końcowym bez zastrzeżeń pojazdu oraz świadczenia usług utrzymania, a także napraw gwarancyjnych w stosunku do każdego z pojazdów w sposób gwarantujący zachowanie współczynnika:

  1. gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95% od początku eksploatacji (po zakończeniu okresu eksploatacji obserwowanej) do zakończenia obsługi poziomu P4 w każdym kwartale kalendarzowym z wyłączeniem pierwszego roku eksploatacji każdego pojazdu, kiedy to wykonawca ma obowiązek dotrzymania współczynnika gotowości technicznej pomniejszonego o 4 punkty procentowe oraz kwartałów, w których na poszczególnych pojazdach przypadnie wykonanie przeglądu okresowego na poziomie P3, o 10 punktów procentowych dla każdego z pojazdów objętych przeglądem;
  2. współczynnika niezawodności taboru na poziomie co najmniej 90% kwartalnie od początku eksploatacji (po zakończeniu okresu eksploatacji obserwowanej) do zakończenia obsługi poziomu P4 w każdym kwartale kalendarzowym.

Przetarg dotyczy dostawy 16 lokomotyw hybrydowych (elektryczno-spalinowych) oraz przeszkolenie osób wskazanych przez zamawiającego w zakresie ich obsługi, a także dostawę wyprawki, a także świadczenie przez wykonawcę usług utrzymania pojazdów, w ramach których wykonawca zobowiązany będzie do:

  • świadczenia usług utrzymania technicznego pojazdów o zakresie spełniającym trzy poziomy utrzymania pojazdów kolejowych (poziom 2, poziom 3, poziom 4) zgodnie z Dokumentacją Utrzymania Technicznego, a także nadzorowanie personelu zamawiającego przy wykonywaniu utrzymania technicznego poziomu P1 pojazdów;
  • zapewnienia specjalistycznego wyposażenia zaplecza technicznego do świadczenia usług ,o których mowa powyżej;
  • świadczenie usług utrzymania nieplanowego, korekcyjnego oraz napraw pogwarancyjnych;
  • czyszczenie pojazdów;
  • udostępnienie kanału informatycznego, w ramach usługi utrzymania pojazdów, dla przekazywania pomiędzy zamawiającym a wykonawcą informacji o uszkodzeniach/usterkach lub awariach stwierdzonych w pojazdach, które będą przez wykonawcę usuwane w ramach usługi utrzymania pojazdów. Kanał informatyczny obsługiwany przez zamawiającego i wykonawcę ma zapewniać komunikację dwustronną, tj. przekazywanie informacji o usterkach pojazdów.

Dostawa wszystkich pojazdów ma nastąpić w terminie do 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszego pojazdu musi nastąpić nie później niż w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Dostawa kolejnych pojazdów nie może być zrealizowana wcześniej niż po zakończeniu 6-miesięcznej eksploatacji obserwowanej pierwszego pojazdu.

Świadczenie usług utrzymania pojazdów powinna być realizowana zgodnie z ofertą wykonawcy, przy założeniu następujących wymagań: usługi utrzymania każdego z dostarczonych pojazdów będą świadczone przez okres co najmniej 60 miesięcy (5 lat), licząc od dnia protokolarnego odbioru końcowego dostawy każdego pojazdu. Usługi utrzymania będą świadczone przez wykonawcę od dnia protokolarnego odbioru końcowego dostawy pierwszego pojazdu do momentu wykonania pierwszej naprawy na poziomie utrzymania P4 ostatniego pojazdu.

Oferty można składać do 15 lutego 2022 r. Kryteria wyboru stanowią:

  • współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95% – Waga: 5
  • współczynnik niezawodności taboru na poziomie co najmniej 90% – Waga: 10
  • okres gwarancji jakości i rękojmi na każdy z Pojazdów (poszczególne elementy), oprogramowanie oraz sporządzoną dokumentację na okres co najmniej 36 miesięcy – Waga: 10
  • Cena – Waga: 75, obejmujące następujące podkryteria:
    – cenę jednostkową dostawy pojazdu – waga 60,
    – stawkę za świadczenie usług utrzymania – waga 15.

Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Zostanie spełniony poprzez wykazanie, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonano: dostawę (dostawy) lub naprawę okresową (naprawy okresowe) lub naprawę okresową (naprawy okresowe) z modernizacją (modernizacjami) – łącznie nie mniej niż czterech pojazdów trakcyjnych i co najmniej dziesięć usług utrzymania pojazdów trakcyjnych obejmujących czynności utrzymaniowe na 2-gim poziomie utrzymania, co najmniej cztery usługi utrzymania pojazdów trakcyjnych obejmujące czynności utrzymaniowe na 3-im poziomie utrzymania oraz co najmniej trzy usługi utrzymania pojazdów trakcyjnych obejmujące czynności na 4-tym poziomie utrzymania.

PKP Intercity nie wskazały szacunkowej wartości zamówienia.

Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium, w kwocie: 6 000 000,00 zł.

Podobne artykuły