NaKolei.pl WiadomościPrawo i przetargi PKP Intercity chce wydzierżawić spalinowe składy

PKP Intercity chce wydzierżawić spalinowe składy

Redakcja
Mat. Youtube / "POCIĄGI PKP Raduś Sanok"

PKP Intercity chcą kontynuować obsługę swoich połączeń składami spalinowymi przez kolejny rok. Przewoźnik ogłosił przetarg na ich dzierżawę. Obecnie przewozy wykonywane są składami należącymi do SKPL. Pociągi obsługiwać będą połączenia Kraków – Zagórz/Łupków, Kraków – Nysa – Jelenia Góra, Zagórz – Kraków – Nysa – Kłodzko Miasto, w rozkładzie jazdy 2021/22.

Wykonawca wybrany w przetargu zobowiązany będzie m.in. do:

  1. wydzierżawienia SZT-ów wraz z zapewnieniem ich utrzymania, wyposażenia w materiały eksploatacyjne, zapewnienia obsługi rewidenckiej;
  2. wykonywania zamówienia zgodnie z obowiązującym RJ 21/22, przy zachowaniu określonych wymagań ilościowych, jakościowych i technicznych;
  3. wyrażenia zgody na oklejenie pojazdu przez zamawiającego zgodnie z jego projektem i bez konieczności powrotu do malowania pierwotnego po zakończeniu obowiązywania umowy;
  4. tankowania (zapewnienia paliwa i dokonania czynności tankowania) pociągu Wetlina (6)-(7) kursującego w wersji C do Kłodzka.

PKP Intercity wymagają dostawy trzech składów, posiadających aktualne dokumenty pozwalające na eksploatację na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Każdy pociąg musi zapewniać przewóz w klasie drugiej i przynajmniej 180 miejsc siedzących.

Zamawiający zapewni drużyny trakcyjne i konduktorskie, a także udostępni wykonawcy bezpłatnie tor w hali napraw pojazdów trakcyjnych z kanałem rewizyjnym dla maksymalnie jednego pojazdu w jednym czasie w lokalizacji Kraków Prokocim, po wcześniejszym uzgodnieniu.

Zgodnie z wymaganiami PKP Intercity składy muszą zapewniać wysokiej jakości obsługę pasażerów pod względem punktualności, komfortu podróży (m.in. ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej w zależności od pory roku i warunków pogodowych, nieuszkodzone fotele, sprawne toalety oraz miejsca specjalne, prędkość maksymalna pojazdu nie mniejsza niż 120 km/h). Wydzierżawiający zobowiązany będzie do utrzymania zewnętrznej i wewnętrznej czystości taboru i jego stanu sanitarnego, a także właściwego i czytelnego oznakowania relacji pociągu – wymaganych przepisami oznaczeń pojazdów kolejowych, w tym z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych. Tabor musi być wyposażony w urządzenia wspomagające wsiadanie/wysiadania do/z pociągu, dedykowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, które to urządzenia powinny posiadać parametry techniczne umożliwiające wejście do pociągu i wyjście z niego osobie na wózku.

Oferty w przetargu można składać do 22 października 2021 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej trzema spalinowymi zespołami trakcyjnymi.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności