Strona główna » Wiadomości » Tabor » Pierwszy spalinowy Impuls po montażu pantografów na testach [ZDJĘCIA]

Pierwszy spalinowy Impuls po montażu pantografów na testach [ZDJĘCIA]

Redakcja
Fot. NEWAG

Koleje Wielkopolskie w lutym 2023 roku podjęły decyzję i zaakceptowały ofertę Newagu, tym samym producent mógł przystąpić do przeprowadzenia prac nad modyfikacją swoich pojazdów – robiąc z nich jednostki dwunapędowe.

Newag w ramach kontraktu zajmuje się modyfikacją pociągów 36WEhd o numerach 003, 004, 005, i 006, które należą do floty Kolei Wielkopolskich. Przypomnijmy, że oferta Newagu opiewała na kwotę 15 276 600 zł brutto, w tym wyszczególniano kwotę obejmującą zakres podstawowy w wysokości 10 184 400 zł brutto, a prawo opcji natomiast 5 092 200 zł brutto. Prawo opcji obejmuje modyfikację ostatnich dwóch Impulsów dostarczonych pod koniec 2022 roku (o numerach 025 i 026) w ramach umowy z 2019 roku.

Pojazdy dla Kolei Wielkopolskich #IMPULS2 odbywają właśnie jazdy próbne. Dla przypomnienia – NEWAG S.A. wykonuje rozbudowę jednostek z wersji spalinowej 36WEhd do wersji 36WEh czyli naszej popularnej hybrydy! – poinformował nowosądecki producent.

Pociągi w trakcji elektrycznej będą mogły rozpędzać się do 160 km/h. W trakcji spalinowej bez zmian: 120 km/h. Zarówno w trakcji spalinowej, jak i elektrycznej pojazdy mają mieć możliwość prowadzenia pociągów w trakcji wielokrotnej (max do 3 zespołów trakcyjnych). Ponadto jazda w trakcji wielokrotnej ma być możliwa między jednostkami przed modyfikacją oraz tymi już po.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x