Strona główna » Wiadomości » Tabor » Pierwszy dwusystemowy Dragon 2 dla PKP CARGO już na testach w Żmigrodzie

Pierwszy dwusystemowy Dragon 2 dla PKP CARGO już na testach w Żmigrodzie

Adrian Izydorek
Fot. Newag

Pierwsza lokomotywa Newagu – Dragon 2 dotarła do Żmigrodu, gdzie będzie przechodzić testy homologacyjne.

Najnowsza lokomotywa DRAGON 2, ET43 – 001 produkcji NEWAG, jest już w Żmigrodzie. To właśnie tam znajduje się Tor Testowy Instytutu Kolejnictwa, gdzie prowadzone są testy homologacyjne pojazdu.

Zgodnie z zawartą umową we wrześniu ubiegłego roku, NEWAG zobowiązał się dostarczyć 31 lokomotyw dla PKP Cargo. Co ważne, 7 z nich będzie posiadało moduł dojazdowy, zaś 24 pojazdy będą dwunapięciowe (3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC ), przystosowane do jazd w Czechach i Słowacji, gdzie zostaną homologowane.

Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) oraz wyposażona w ETCS poziom 3. Wyprodukowany przez NEWAG S.A pojazd wykorzystuje najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewnia wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem lokomotywy jest wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. W Dragon 2 zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Wartość kontraktu wynosi ponad pół miliarda złotych netto.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x