Co jeżeli nasz pociąg jest opóźniony, a mamy zaplanowaną przesiadkę? Zazwyczaj taką sprawę zgłasza się drużynie konduktorskiej. Bawaria wprowadziła jednak rozwiązanie, dzięki któremu sprawę uda się załatwić za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Bawaria poinformowała o aktualizacji swojej aplikacji mobilnej Bayern-Fahrplan (pol. rozkład jazdy Bawarii). Dodano nową funkcję, jaką jest możliwość zapewnienia skomunikowania z drugim pociągiem (w przypadku, gdy pociąg którym jedziemy jest opóźniony i prawdopodobnie nie zdążymy na przesiadkę).
Nowa funkcja w aplikacji Bayern-Fahrplan jest unikalna w całych Niemczech. Każdy, kto chce przesiąść się do pociągu regionalnego w Bawarii, może teraz za pomocą aplikacji zgłosić, że pociąg powinien czekać na pasażera. – czytamy w komunikacie.
Jak informuje organizator transportu publicznego w Bawarii, pasażer na 10 minut przed planowaną przesiadką, otrzyma powiadomienie na telefonie, czy zapewniono skomunikowanie pociągów (natomiast zgłoszenie takiej potrzeby jest możliwe na 15 minut przed przesiadką). Jeżeli np. w niedługim czasie na tej samej trasie pojedzie inny pociąg – wtedy zostanie on zaproponowany pasażerowi.
Pasażerowie podróżujący w Bawarii pociągami dalekobieżnymi lub regionalnymi mogą teraz zgłaszać problem za pomocą aplikacji – nawet na krótko przed rozpoczęciem podróży.
Na początku był to wspólny pomysł BEG (organizatora transportu publicznego w Bawarii) oraz DB Regio. Jednak opcję rozszerzono również o prywatnych przewoźników, którym BEG zleca realizację przewozów pasażerskich w regionie.
Co zaznacza BEG, pociągi regionalne nie będą zazwyczaj dłużej czekać niż 5 minut. Odstępstwem od zasady są jednak sytuacje, gdy np. to jest ostatni pociąg w danej relacji, a następny wyruszy za za kilka godzin.
Już teraz padła zapowiedź, że system w przyszłości ma zostać rozszerzony o możliwość komunikowania potrzeby przesiadki między pociągami i autobusami. Oczywiście chodzi tutaj również o operatorów, którym BEG zleca realizację autobusowej komunikacji.
Zobacz również: Deutsche Bahn wprowadza system zajętości wagonów dla pociągów regionalnych i aglomeracyjnych