Francuskie koleje państwowe (SNCF) zaprezentowały w Paryżu pierwszy szybki pociąg OUIGO z nowym wystrojem wnętrza. Przewoźnik modernizuje te składy, które już posiada, a jednocześnie zamawia nowe.
Modernizacja polega m.in. na zwiększeniu z 644 do 653 liczby miejsc w pociągach. Ponadto na zlecenie SNCF doszło do przeprojektowania wystroju wnętrza, aby uwzględnić zmieniające się oczekiwania podróżnych pod względem komfortu jazdy. Obecnie flota pod marką OUIGO liczy 38 pociągów, a SNCF oferuje dzięki nim usługi tanich przejazdów szybkimi pociągami do różnych miast we Francji oraz w Hiszpanii. W tym roku ta flota powiększy się jeszcze o 12 dodatkowych pociągów.
Koleje francuskie mają też ambitne plany odnośnie swoich tanich szybkich pociągów. OUIGO mają połączyć Paryż z miastem Hendaye nad Zatoką Biskajską, tuż przy granicy z Hiszpanią. Ta relacja (przez Dax, Bayonne, Biarritz i Saint-Jean-de-Luz) ruszy w grudniu br. Ponadto więcej połączeń OUIGO pojawi się w przyszłości na liniach Paryż-Rennes oraz Paryż-Montpellier przez Lyon St-Exupéry.
Jednocześnie SNCF analizuje zasadność zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów pod ta marką między Strasburgiem a Paryżem a także z Paryża do Lille i między innymi głównymi miastami Francji. Teraz po Francji jeździ każdej dobry 60 pociągów OUIGO, ale w 20127 roku ich liczba wzrośnie do 75.