Strona główna » Wiadomości » Tabor » OLKOL zakończył naprawę powypadkowej lokomotywy EP07-1058

OLKOL zakończył naprawę powypadkowej lokomotywy EP07-1058

Adrian Izydorek

OLKOL zakończył naprawę powypadkową lokomotywy EP07 o numerach 1058, która 18 sierpnia 2020 roku uległa poważnemu wypadkowi na przejeździe kolejowym w Przędzelu. W wyniku wypadku ciężko ranny został maszynista.

Dzisiaj, 12 lipca 2021 roku OLKOL zakończył naprawę lokomotywy EP07-1058. Lokomotywa brała udział w poważnym wypadku, w którym zginęła jedna osoba – kierowca samochodu ciężarowego, który wjechał na przejeździe kolejowym wprost pod pociąg PKP Intercity Hetman relacji Lublin – Wrocław. Natomiast maszynista składu w ciężkim stanie został przetransportowany do szpitala – udało się uratować życie kolejarza, natomiast okazało się, że będzie musiał przejść długotrwała i kosztowną rehabilitację. W tym momencie solidarnie pracownicy kolei, ale i nie tylko zaczęli organizować zbiórki pieniędzy, a także powstawały charytatywne licytacje. W ten sposób na jednej ze zbiórek udało się zebrać ponad 85 tysięcy złotych.

Naprawa „siódemki”

Jak informowaliśmy na łamach portalu NaKolei.pl, w lutym br. rozstrzygnięto przetarg na naprawę powypadkowej „siódemki”.  Wtedy to ważne oferty złożyły:

  • Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego Sp. z o.o. ul. Siennicka 25, 80-958 Gdańsk,
  • OLKOL Sp. z o.o. ul. Moniuszki 20, 56-400 Oleśnica.

Oferty zostały ocenione w następujący sposób:

  • cena – waga kryterium 70,00 pkt,
  • okres gwarancji na wykonaną naprawę – waga kryterium 20,00 pkt (nie krótszy niż 36 miesięcy),
  • termin wykonania usługi naprawy – waga kryterium 10,00 pkt (nie dłuższy niż 100 dni roboczych).

Sprawa tego wypadku była szeroko komentowana w kolejowych mediach branżowych. Dlatego też bardzo nam zależało żeby to właśnie OLKOL, jako firma specjalizująca się w lokomotywach EU/EP07, zrobił tę naprawę. Realizacja tego zadania była szczególnie trudna ze względu na zakres naprawy mocno odbiegający od standardowych napraw P4 i P5, pozostałe projekty jakie są w toku w OLKOL-u jak również a może przede wszystkim III fali pandemii, która mocno uderzyła w załogę naszej firmy. Udało się zakończyć ten projekt sukcesem, między innymi, dzięki zaangażowaniu załogi. W tej chwili lokomotywa została już przekazana do PKP Intercity – powiedział Marcin Trzaska, Pełnomocnik Zarządu, Dyrektor ds. Rozwoju Olkol Sp. z o.o.

Fot. OLKOL

Fot. OLKOL

Fot. OLKOL

Podobne artykuły