Deutsche Bahn chwali się wynikami sprzedaży biletów miesięcznych za 9 euro. Takich biletów wydano ponad 10 mln, co przełożyło się na polepszenie wyników z czasów przed pandemią.
Deutsche Bahn podsumowuje pierwszy miesiąc od momentu wprowadzenia biletów miesięcznych za 9 euro. Jak informuje DB, w całym kraju udał się sprzedać ponad 10 milionów biletów za 9 euro, co przełożyło się na znaczny wzrost liczy pasażerów. Popyt na pociągi DB Regio w zależności od regionu cieszył się większym zainteresowaniem w 10-15 procentach niż w porównywalnym okresie 2019 roku, czyli przed pandemią.
Ponad w 52 procentach bilety były nabywane za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży. Taki bilet za 9 euro jest także możliwy do zakupu w około 5500 automatach biletowych i w ponad 400 kasowych punktach sprzedaży.
W pierwszym miesiącu biletu za 9 euro DB odnotował znaczny wzrost liczby pasażerów. Pociągi DB Regio w zależności od regionu wygenerowały wyższy wynik przewozowy o 10-15 procent w porównaniu do okresu z 2019 roku, czyli przed wybuchem pandemii. Jak wskazuje DB, popyt jest zróżnicowany w zależności od regionu, dnia tygodnia i pory dnia.
DB podaje także dane, że w pierwszych dwóch tygodniach funkcjonowania biletu za 9 euro, DB Regio przewiozło ponad milion rowerzystów. Jednak nie zawsze była możliwość przewozu roweru, z uwagi na ogromne zainteresowanie pociągami, często skutkujące tym, że pociągi były zapchane, a niektórzy pasażerowie pozostawali na peronach – więcej informacji.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie DB, z uwagi na tak duże zainteresowanie podróżami – szczególnie w czasie weekendów na połączeniach w regiony turystyczne – DB zaleca korzystanie z alternatywnych opcji dla rowerzystów: czyli wypożyczenia rowerów już na miejscu ich docelowej podróży.