PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę nowego przystanku Grabik na linii kolejowej nr 370.
Zamówienie obejmuje następujące prace:
Budowa nowego peronu w km 49,848 + 49,948 wraz z dojściem od strony przejazdu kolejowo- drogowego w km 49+818;
Budowa nowego oświetlenia wzdłuż dojścia do peronów oraz na peronie;
Budowa murów oporowych;
Wymiana nawierzchni toru głównego zasadniczego na odcinku 49,770 – 50,200 bez zmiany geometrii toru;
Budowa odwodnienia peronu i torów;
Budowa obiektów małej architektury pasażerskiej takich jak: wiaty siedziskowe, gabloty informacyjne, ławki, kosze na odpady, stojaki rowerowe wraz z utwardzeniem terenu i zadaszeniem, ogrodzenia, balustrady, system oznakowania stałego i dotykowego, napisy w alfabecie Braille’a;
Budowa kanalizacji kablowej teletechnicznej oraz zapewnienie zasilania;
Zabezpieczenie infrastruktury teletechnicznej, w tym sieci GSMR;
Przebudowa przejazdu kolejowo – drogowego w km 49+818 z kat D do B wraz z poszerzeniem o ciągi piesze;
Remont przepustu ceglanego sklepionego w km 49,905 na szerokość peronu wg projektu;
Promocja projektu – wykonanie tablicy informacyjnej.
Oferty w przetargu można składać do 12 września 2023 r. Jedyne kryterium ich oceny stanowi cena.
Termin realizacji zamówienia to 7 lipca 2025 r.
Zamawiający oczekuje od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 40.000 zł.
Prace mają zostać zrealizowane w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025.
Linia kolejowa nr 370 łączy Zieloną Górę z Żarami w województwie lubuskim. Przystanek Grabik został dodany do listy przystanków po przyjęciu 20 czerwca 2023 r. przez Radę Ministrów sprawozdania z wykonania planu realizacji „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025 za rok 2022”. Wówczas to przesunięto na listę podstawową 37 inwestycji o szacunkowym koszcie ponad 160 mln zł. W województwie lubuskim były to 2 obiekty, wspomniany Grabik oraz Słone.