Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » Nowa aplikacja PKP Intercity już wkrótce. Zakup biletów, śledzenie pociągów na żywo – to część udogodnień

Nowa aplikacja PKP Intercity już wkrótce. Zakup biletów, śledzenie pociągów na żywo – to część udogodnień

MM
Fot. PKP PLK S.A.

PKP Intercity intensywnie pracuje nad nową aplikacją mobilną dla pasażerów, która jeszcze w tym roku zostanie udostępniona. W ramach funkcjonalności możliwy będzie m.in. zakup biletu wraz z graficzną rezerwacją miejsc, zamówienie usługi gastronomicznej w pociągu, a także docelowo moduł pozwalający śledzić pociągi na trasie w czasie rzeczywistym.

Podczas ostatniego spotkania z dziennikarzami Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity, zdradził plany Spółki w zakresie rozwoju kanałów sprzedaży biletów. W tym roku (w IV kwartale – przyp. red.) pasażerom przewoźnika dalekobieżnego zostanie udostępniona całkowicie nowa aplikacja mobilna, która zastąpi obecną IC Mobile Navigator. Tomasz Gontarz zapewniał, że aplikacja ta będzie łączyła wiele funkcji przydatnych klientom przewoźnika – poza podstawową możliwością zakupu biletów, możliwe będzie wybranie miejsca ze schematu (tam, gdzie to obecnie jest możliwe, tj. w elektrycznych zespołach trakcyjnych – przyp. red.), podczas podróży zaś będzie możliwe zamówienie posiłku do wybranego miejsca. Docelowo pojawi się także moduł śledzenia pociągów w czasie rzeczywistym, nad którym spółka już pracuje.

Członek zarządu PKP Intercity wskazał, że niemal wszystkie pojazdy przewoźnika wyposażone są w moduł GPS, teraz zaś istotne jest przetwarzanie danych o położeniu i przekazywanie im podróżnym. Warto przypomnieć, że takim rozwiązaniem posługuje się już Łódzka Kolej Aglomeracyjna w swojej aplikacji.

Tomasz Gontarz podkreślił, że PKP Intercity zmierza do całkowitej wymiany systemu sprzedażowego. Silnik tego systemu jest przestarzały a spółka ma ambitne plany intensywnego rozwoju swoich kanałów sprzedaży.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x