NaKolei.pl WiadomościTabor Newag wygrywa przetarg na dostawę 20 lokomotyw dla PKP Intercity

Newag wygrywa przetarg na dostawę 20 lokomotyw dla PKP Intercity

Redakcja
Fot. NEWAG S.A.

PKP Intercity wybrało ofertę Newagu w przetarg na dostawę 20 lokomotyw jednosystemowych. Nowosądecki producent konkurował z Pesą Bydgoszcz.

PKP Intercity w październiku otworzyło oferty w przetargu na zakup 20 nowych lokomotyw jednosystemowych.  Chodzi o klasyczne, jednosystemowe lokomotywy do obsługi połączeń w relacjach krajowych z prędkością eksploatacyjną 160 km/h. Natomiast mają one być wyposażone w ETCS poziomu L1 oraz L2. Dodatkowo przetarg obejmował utrzymanie pojazdów w pierwszym cyklu, czyli do pierwszej naprawy P4 włącznie.

Przetargiem zainteresowały się dwa podmioty:

  • Konsorcjum Pesy Bydgoszcz z Pesą Mińsk Mazowiecki zaproponowało 561 372 000,00 zł brutto
  • Newag z ofertą 524 595 000,00 zł brutto

Przewoźnik planował przeznaczyć na zamówienie 463 710 000  zł brutto, ale ostatecznie zdecydował się dołożyć i wybrał ofertę Newagu. Oferty były oceniane według poniższych kryteriów:

  • cena jednostkowa dostawy pojazdu – waga 60,00 punktów,
  • stawka za świadczenie usług utrzymania – waga 10,00 punktów,
  • termin dostawy pierwszego pojazdu – waga 10,00 punktów,
  • termin dostawy wszystkich pojazdów – waga 10,00 punktów,
  • okres gwarancji jakości i rękojmi na każdy z Pojazdów (poszczególne elementy), oprogramowanie oraz sporządzoną dokumentację – waga 5,00 punktów,
  • maksymalna liczba zdarzeń powodująca utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 000 km – waga 5,00 punktów.

Dwadzieścia nowych lokomotyw to kolejna „cegiełka” w realizacji naszej strategii inwestycyjnej. Zamówione pojazdy pozwolą lepiej wykorzystywać nowe i zmodernizowane wagony, których cały czas przybywa dzięki realizowanym umowom. Zapewnią również płynniejsze funkcjonowanie i realizację rozkładu dzięki zwiększaniu rezerw taboru – mówił Jarosław Oniszczuk, Członek Zarządu PKP Intercity.

Przetarg ten to część prowadzonej strategii inwestycyjnej PKP Intercity, dzięki której w perspektywie 2030 roku, całość floty będzie nowa lub zmodernizowana. Na inwestycje taborowe przeznaczone zostanie 24,5 mld złotych. W efekcie we flocie przewoźnika będzie do dyspozycji 429 lokomotyw różnego rodzaju – o 11% więcej niż obecnie. O 47% zwiększy się również liczba docenianych przez podróżnych elektrycznych zespołów trakcyjnych – będzie ich 109. Pojawią się również nowości we flocie przewoźnika, takie jak 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych oraz 38 siedmiowagonowych dwupiętrowych składów typu push-pullAby zapewnić wysoki komfort podróży PKP Intercity zainwestuje również w zakup i modernizacje wagonów – łącznie we flocie będzie ich 2466.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności