Koleje Dolnośląskie otrzymały tylko jedną ofertę w przetargu na wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 jednostek 31WE wraz z pracami dodatkowymi z możliwością skorzystania z prawa opcji.
Złożył ją Serwis Pojazdów Szynowych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z ceną brutto 17 495 000,00 zł. Propozycja ta znacznie przekracza szacunki zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 7 380 000,00 zł brutto. To stawia pod dużym znakiem zapytania pozytywne rozstrzygnięcie przetargu, trudno bowiem spodziewać się, aby Koleje Dolnośląskie dołożyły ponad drugie tyle do propozycji Serwisu Pojazdów Szynowych.
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie wykonania obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 wraz z pracami dodatkowymi, w kolejnych, maksymalnie trzech elektrycznych zespołach trakcyjnych 31WE. Zasady realizacji przedmiotu umowy objętego prawem opcji są takie same jak te obowiązujące w stosunku do podstawowego przedmiotu umowy.
Zaskoczeniem może być brak oferty producenta pojazdów, czyli firmy Newag.
Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na wykonaniu obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 w dwóch elektrycznych zespołach trakcyjnych 31WE wraz z pracami dodatkowymi zgodnie z Dokumentacją systemu utrzymania, a także odpowiednimi Polskimi Normami, w tym uwzględniających implementację odpowiednich Norm Europejskich.