NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Na linii nr 405 ma powstać nowy przystanek

Na linii nr 405 ma powstać nowy przystanek

Redakcja
Jastrowie podczas przebudowy przejazdu kolejowo-drogowego w 2019 roku. Fot. PKP PLK S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły kolejny przetarg w ramach Programu Przystankowego. Tym razem obejmuje on budowę nowego przystanku Jastrowie Miasto na linii kolejowej nr 405 Piła Główna – Ustka (w km 36,759).

Zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych. Oferty można składać do 4 października 2022 r. Jedyne kryterium ich oceny stanowi cena. Od wykonawców wymagane jest wadium w wysokości 61.950 zł.

Wykonawca będzie musiał wykonać roboty i inne czynności objęte przedmiotem umowy w terminie do dnia 31 października 2024 r., z zastrzeżeniem, iż realizacja robót odbywać będzie się w oparciu o zatwierdzony przez zamawiającego harmonogram rzeczowo-finansowy.

Zadanie obejmuje wykonanie: kanalizacji kablowej, małej architektury, systemu oznakowania dotykowego, systemu statycznej informacji pasażerskiej, wiat siedziskowych, wygrodzenia oraz ogrodzenia. Peron zostanie w pełni przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnością. Podobnie dla osób z niepełnosprawnością powinny zostać dostosowane dojścia do peronu.

Po zrealizowaniu prac pociągi będą mogły kursować z prędkości 160 km/h dla składów pasażerskich oraz 120 km/h dla towarowych. Przewidziana długość peronu to 150 m, zaś jego wysokość to 0,76 m PGS. Minimalna szerokość to 4 m z poszerzeniem na wiaty siedziskowe.

W przypadku robót budowlanych przewidziano następujące prace w podziale branżowym:

  • nawierzchnia kolejowa,
  • budowle i obiekty inżynieryjne,
  • elektroenergetyka trakcyjna,
  • elektroenergetyka nietrakcyjna,
  • ochrona środowiska,
  • kolizje z sieciami zewnętrznymi,
  • chodniki, wygrodzenia, ogrodzenia.

Na peronie należy zaprojektować następujące elementy:

  • wiaty siedziskowe,
  • ławki,
  • poręcze do odpoczynku na stojąco,
  • kosze na śmieci,
  • poręcze do odpoczynku,
  • ogrodzenie,
  • gabloty informacyjne,
  • system oznakowania dotykowego,
  • system oznakowania stałego.

Na dojściach do peronu należy natomiast zaprojektować:

  • gabloty informacyjne,
  • system oznakowania dotykowego,
  • system oznakowania stałego, łącznie z tablicą informacyjną,
  • ogrodzenia i balustrady,
  • stojaki rowerowe.
Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności