Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » MPK Kraków: 35 tramwajów od konsorcjum Solaris i Stadler w ramach umowy realizacyjnej

MPK Kraków: 35 tramwajów od konsorcjum Solaris i Stadler w ramach umowy realizacyjnej

Redakcja

Solaris Bus & Coach i Stadler dostarczą 35 tramwajów, których dotyczy umowa realizacyjna z MPK Kraków. Pierwsze pojazdy z zamówienia pojawią się w Krakowie na początku 2020 roku.

Dziś, 16 stycznia MPK w Krakowie podpisało umowę realizacyjną z konsorcjum Solaris i Stadler na dostawę 35 tramwajów dla miasta. Podpisano również umowę ramową obejmującą łącznie 50 tramwajów. Całość kontraktu ma zostać zrealizowana w III kwartale 2020 roku. Przy podpisywaniu umów obecny był Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa.

Wartość całego zamówienia 35 tramwajów to ponad 314 mln zł z dofinansowaniem z POIiŚ na lata 2014-2020 w wysokości prawie 125
mln zł. To już dziewiąty projekt unijny MPK Kraków. Zamówione pojazdy to Tramino Kraków, specjalnie zaprojektowane dla stolicy Małopolski. Pierwsze pojazdy mają trafić do Krakowa na początku 2020 roku, a całość kontraktu ma być zrealizowana w III kwartale 2020 r.

Tramino Kraków mają być dużą nadzieją na wyłączenia z użytku starych składów z wysoką podłogą. Niskopodłogowe, wygodne pojazdy od Solarisa i Stadlera mają poprawić komfort jazdy m.in. osobom starszym. Pojazdy będą wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring i oświetlenie ledowe oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.

W każdym tramwaju pojawi się automat z biletami, za które zapłacić będzie można również kartą płatniczą. Na poręczach zostaną zamontowane porty
USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych. W drzwiach wagonów będzie funkcjonował system
liczenia pasażerów. To duże ułatwienie w razie ustalania czy konieczne jest zwiekszenie częstotliwości kursów na danej trasie. Pojazdy będą miały szersze drzwi (1,4 m), co pozwoli na sprawniejsze wsiadanie i wysiadanie z tramwaju. Nowością będzie również fakt, iż dwa nowe tramwaje z tej transzy będą jako pierwsze w Krakowie mogły w razie np. awarii jeździć z opuszczonym pantografem bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku ok. 3 km. 

 

Podobne artykuły