Koleje Małopolskie otrzymały jedną ofertę w przetargu na świadczenie usług utrzymania na poziomie P2-P3 i napraw EZT typu 32WE (seria EN77) oraz typu 40WEa (seria EN64) wraz z dostawą fabrycznie nowych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.
Złożyła ją PESA Bydgoszcz S.A., która zaproponowała za wykonanie powyższych prac kwoty 2.578.900,00 zł netto/3.172.047,00 brutto w ramach zamówienia podstawowego oraz 3.730.600,00 zł netto/4.588.638,00 zł brutto w ramach zamówienia z opcją.
Prawo opcji polega na zwiększeniu wielkości zamawianych usług w stosunku do zamówienia podstawowego, poprzez wydłużenie okresu trwania umowy o 6 kolejnych miesięcy.
Informację do zamawiającego przesłała także firma PUBLIC TRANSPORT SERVICE. Stwierdziła w niej, że w związku z ogłoszeniem przetargu na świadczenie usług utrzymania na poziomie P2-P3 i napraw EZT typu 32WE (seria EN77) oraz typu 40WEa (seria EN64) z przykrością informuje, że niestety nie może złożyć wiążącej oferty w przedmiotowym postępowaniu ze względu na ograniczone zasoby w oczekiwanym okresie wykonania zamówienia.
Na sfinansowanie zamówienia Koleje Małopolskie chcą przeznaczyć: 6 249 630,00 zł – zamówienie podstawowe, 9 360 300,00 zł – zamówienie podstawowe z prawem opcji, 1 230 000,00 zł – z tytułu realizacji napraw awaryjnych.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie przy pojazdach następujących czynności:
- poziomów utrzymania P2 i P3 oraz przeglądów sezonowych z wyłączeniem mycia, wodowania i odfekalniania;
- napraw bieżących i awaryjnych;
- świadczenie usług serwisu gwarancyjnego na każdy pojazd;
- utrzymywania całodobowego punktu informacyjnego (serwisowej linii telefonicznej) pod numerem telefonu obsługiwanym przez polskiego operatora w języku polskim, w taryfie bez podwyższonych opłat za połączenie. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług utrzymania technicznego EZT poziomu P2 i P3.
W zakres przedmiotu zamówienia nie wchodzą czynności obsługowe i kontrolne wykonywane w ramach obowiązków przez maszynistów i obsługę EZT. Przewidywany średniodobowy przebieg jednego EZT wynosi około 500 km. Wykonawca zobowiązany jest do dokonywania wszelkich czynności wchodzących w zakres realizacji poziomów utrzymania P2 i P3 włącznie, zgodnie aktualną Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU), o której mowa w Rozporządzeniu oraz czynności wskazanych w Dokumentacji Technicznej EZT i zainstalowanych w nim urządzeń, zespołów i podzespołów, a także do planowania i wykonywania usług utrzymania technicznego EZT w taki sposób, aby możliwe było codziennie niezakłócone funkcjonowanie EZT Zamawiającego, zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy.