Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » W kwietniu 2019 r. zakończą się prace na warszawskiej linii obwodowej

W kwietniu 2019 r. zakończą się prace na warszawskiej linii obwodowej

Redakcja

Jak informuje zarządca infrastruktury, kończą się zasadnicze prace na warszawskiej linii obwodowej. Na początku przyszłego roku rozpocznie się budowa nowego przystanku Warszawa Powązki. Całość prac zostanie sfinalizowana w kwietniu 2019 r.

Trwają zaawansowane prace na warszawskiej linii obwodowej. Przystanki na trasie mają zostać zmodernizowane do sierpnia br. Trwają tam prace wykończeniowe. Mowa o stacji Warszawa Zachodnia, przystankach Warszawa Wola, Młynów i Koło. W przyszłym roku rozpocznie się budowa nowego przystanku Warszawa Powązki. Obecnie trwają tam prace projektowe. Na przystanku powstanie nowy peron i kładka dla pieszych łącząca dwie dzielnice: Żoliborz i Wolę. Na linii wybudowano już większość torów oraz zamontowano słupy trakcyjne.

Postęp prac na przystankach

Na peronie 8 stacji Warszawa Zachodnia zakończono już budowę nowego zadaszenia, torów i słupów sieci trakcyjnej. Na przyszły miesiąc planowany jest montaż nagłośnienia i monitoringu. Zakończono montaż konstrukcji wiaduktów na ul. Kasprzaka i ul. Wolską. Peron przystanku Warszawa Wola ma nową wiatę, nowe ławki i tablice informacyjne, nową platformę i nawierzchnię torową. Ukończono prace na dwóch peronach przystanku Warszawa Młynów. Gotowe jest przejście nad torami przy ul. Zawiszy. Stamtąd można swobodnie dostać się na perony nowego przystanku Warszawa Koło.

Jak informuje PLK, na przesunięcie terminu realizacji prac  wpłynęły m.in. decyzje konserwatora zabytków dotyczące pozostawienia przewidzianych wcześniej do rozbiórki schronów bojowych oraz odkopanie niezidentyfikowanych wcześniej obiektów militarnych. Wykonawca zadeklarował zakończenie robót w połowie sierpnia 2018 roku. Następnie pozyskiwane będą decyzje administracyjne niezbędne do przywrócenia ruchu pociągów.

Cały projekt „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)” zakończy się w kwietniu 2019 roku. Jest współfinansowany z CEF.

Podobne artykuły