Duże zainteresowanie przetargiem na usługi przewozu transportem kolejowym węgla energetycznego z Lubelskiego Węgla „Bogdanka” dla ENEA Wytwarzanie.
Jak informowaliśmy na łamach portalu NaKolei.pl zamówienie zostało podzielone na części:
Zadanie 1 – Wykonanie usługi przewozu transportem kolejowym węgla energetycznego w ilości 3 000 000 ton;
Zadanie 2 – Wykonanie usługi przewozu transportem kolejowym węgla energetycznego w ilości 3 000 000 ton;
Zadanie 3 – Wykonanie usługi przewozu transportem kolejowym węgla energetycznego w ilości 3 000 000 ton.
W każdym zadaniu zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia ilości węgla energetycznego do 2 400 000 ton, co wynika ze: zmienności warunków eksploatacyjnych urządzeń i instalacji energetycznych, na które wpływają czynniki niezależne od zamawiającego, w szczególności związane ze zmiennymi potrzebami odbiorców energii elektrycznej, zapotrzebowaniem na energię w krajowym systemie elektroenergetycznym, wpływającymi na zmniejszenie wielkości produkcji energii przez zamawiającego, rozbieżności pomiędzy rzeczywistą jakością węgla a jakością nominalną ustaloną w umowie na zakup/dostawy węgla energetycznego, przez co spalany węgiel może mieć wyższą wartość opałową od zakładanej oraz konieczności ograniczenia emisji, np. poprzez zwiększenie udziału w spalaniu paliw alternatywnych (np. biomasy) lub inne działania związane z ograniczeniem produkcji opartej na węglu energetycznym.
Oferty złożyli:
W zadaniu nr 1:
- DB Cargo Polska S.A. – 53 505 000 zł brutto,
- PKP CARGO S.A. – 54 206 100 zł brutto,
- Kolprem Sp. z o.o. – 68 741 000 zł brutto.
W zadaniu nr 2:
- DB Cargo Polska S.A. – 53 505 000 zł brutto,
- CD Cargo Poland Sp. z o.o. – 57 195 000 zł brutto,
- PKP CARGO S.A. – 54 206 100 zł brutto.
W zadaniu nr 3:
- DB Cargo Polska S.A. – 53 505 000 zł brutto,
- CD Cargo Poland Sp. z o.o. – 57 195 000 zł brutto,
- PKP CARGO S.A. – 54 206 100 zł brutto,
- Freightliner PL Sp. z o.o. – 40 590 000 zł brutto.
Cena stanowi 88% kryteriów wyboru. Pozostałe 12% to masa przesyłki pociągowej.
Transport węgla ma być realizowany w okresie 18 miesięcy od daty zawarcia umowy w przewidywanym okresie od 1.07.2021 r. do 31.12.2022 r. lub do wyczerpania ilości maksymalnej towaru, w zależności od tego, która z rzeczonych okoliczności wystąpi wcześniej.
Wykonawca zobowiązany będzie dostarczać przesyłki pociągowe z węglem energetycznym w wagonach – węglarkach czteroosiowych z metalową podłogą, dostosowanych do wyładunku na urządzeniach wyładowczych i rozmrażalni zamawiającego. Długość całkowita przesyłki nie może przekraczać 610 m, z uwzględnieniem długości pojazdu trakcyjnego. Masa całkowita brutto wagonów nie może przekraczać 3 700 ton brutto, co wynika z możliwości trakcyjnych lokomotyw wykonawcy.