NaKolei.pl WiadomościEkonomia i rynek Kto będzie wozić węgiel dla ENEA? DB Cargo złożyło cenowo lepszą ofertę niż PKP CARGO

Kto będzie wozić węgiel dla ENEA? DB Cargo złożyło cenowo lepszą ofertę niż PKP CARGO

Redakcja
Fot. PKP CARGO

Duże zainteresowanie przetargiem na usługi przewozu transportem kolejowym węgla energetycznego z Lubelskiego Węgla „Bogdanka” dla ENEA Wytwarzanie.

Jak informowaliśmy na łamach portalu NaKolei.pl zamówienie zostało podzielone na części:

Zadanie 1 – Wykonanie usługi przewozu transportem kolejowym węgla energetycznego w ilości 3 000 000 ton;

Zadanie 2 – Wykonanie usługi przewozu transportem kolejowym węgla energetycznego w ilości 3 000 000 ton;

Zadanie 3 – Wykonanie usługi przewozu transportem kolejowym węgla energetycznego w ilości 3 000 000 ton.

W każdym zadaniu zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia ilości węgla energetycznego do 2 400 000 ton, co wynika ze: zmienności warunków eksploatacyjnych urządzeń i instalacji energetycznych, na które wpływają czynniki niezależne od zamawiającego, w szczególności związane ze zmiennymi potrzebami odbiorców energii elektrycznej, zapotrzebowaniem na energię w krajowym systemie elektroenergetycznym, wpływającymi na zmniejszenie wielkości produkcji energii przez zamawiającego, rozbieżności pomiędzy rzeczywistą jakością węgla a jakością nominalną ustaloną w umowie na zakup/dostawy węgla energetycznego, przez co spalany węgiel może mieć wyższą wartość opałową od zakładanej oraz konieczności ograniczenia emisji, np. poprzez zwiększenie udziału w spalaniu paliw alternatywnych (np. biomasy) lub inne działania związane z ograniczeniem produkcji opartej na węglu energetycznym.

Oferty złożyli:

W zadaniu nr 1:

  • DB Cargo Polska S.A. – 53 505 000 zł brutto,
  • PKP CARGO S.A. – 54 206 100 zł brutto,
  • Kolprem Sp. z o.o. – 68 741 000 zł brutto.

W zadaniu nr 2:

  • DB Cargo Polska S.A. – 53 505 000 zł brutto,
  • CD Cargo Poland Sp. z o.o. – 57 195 000 zł brutto,
  • PKP CARGO S.A. – 54 206 100 zł brutto.

W zadaniu nr 3:

  • DB Cargo Polska S.A. – 53 505 000 zł brutto,
  • CD Cargo Poland Sp. z o.o. – 57 195 000 zł brutto,
  • PKP CARGO S.A. – 54 206 100 zł brutto,
  • Freightliner PL Sp. z o.o. – 40 590 000 zł brutto.     

Cena stanowi 88% kryteriów wyboru. Pozostałe 12% to masa przesyłki pociągowej.

Transport węgla ma być realizowany w okresie 18 miesięcy od daty zawarcia umowy w przewidywanym okresie od 1.07.2021 r. do 31.12.2022 r. lub do wyczerpania ilości maksymalnej towaru, w zależności od tego, która z rzeczonych okoliczności wystąpi wcześniej.

Wykonawca zobowiązany będzie dostarczać przesyłki pociągowe z węglem energetycznym w wagonach – węglarkach czteroosiowych z metalową podłogą, dostosowanych do wyładunku na urządzeniach wyładowczych i rozmrażalni zamawiającego. Długość całkowita przesyłki nie może przekraczać 610 m, z uwzględnieniem długości pojazdu trakcyjnego. Masa całkowita brutto wagonów nie może przekraczać 3 700 ton brutto, co wynika z możliwości trakcyjnych lokomotyw wykonawcy.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności