Strona główna » Wiadomości » Przewozy towarowe » Kolejowa obwodnica Inowrocławia usprawni przewozy towarów

Kolejowa obwodnica Inowrocławia usprawni przewozy towarów

Redakcja
Fot. PKP PLK

Sprawniejsze przewozy towarów zapewni kolejowa obwodnica Inowrocławia. To efekt prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii i stacji Jaksice. Na zwiększenie możliwości przewozów towarowych koleją na terenie województwa kujawsko-pomorskiego przeznaczono w ostatnich latach ponad 150 mln zł.

Efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będzie sprawniejszy i szybszy przejazd pociągów towarowych inowrocławską obwodnicą kolejową. Dedykowana do przewozów towarowych linia Mimowola – Jaksice (nr 741) pozwala ominąć stację Inowrocław. Codziennie korzysta z niej około 40 składów. Tędy kursują pociągi m.in. ze Śląska do portów Trójmiasta. Po zmianach w rozkładzie, od grudnia składy pojadą z prędkością do 80 km/h (przed pracami 60 km/h). Poprawa stanu technicznego linii zapewnia także bezpieczniejsze przewozy.

PLK we wrześniu i październiku wymieniły jeden z dwóch torów na 7-kilometrowym odcinku linii. Prace objęły także wymianę podkładów w torze na stacji Jaksice.

Zadanie zrealizowało Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. z Gdańska. Wartość prac to 6 mln zł netto ze środków budżetowych.

150 mln zł na sprawniejsze przewozy towarów po torach w woj. kujawsko-pomorskim

Na realizację zadań, zwiększających konkurencyjność przewozów towarowych względem innych środków transportu, na terenie woj. kujawsko-pomorskiego PLK przeznaczyły w ostatnich latach łącznie ponad 150 mln zł. Krótszy i bardziej ekonomiczny czas jazdy pociągów z cięższymi ładunkami sprawia, że więcej towarów z dróg może trafić na tory. To korzystne, proekologiczne rozwiązanie dla środowiska.

W ubiegłym roku na linii Mimowola – Jaksice, za 2,5 mln zł, przebudowany został wiadukt kolejowy. Dzięki temu przez obiekt przejeżdżają już szybciej także cięższe pociągi towarowe.

Efektywność przewozu ładunków zwiększyła wymiana torów i rozjazdów na tzw. kolejowej obwodnicy Bydgoszczy, między Nową Wsią Wielką i Maksymilianowem, oraz na linii między Dziarnowem a Wapiennem (nr 206), co umożliwiło przewóz większej ilości towarów do cementowni „Kujawy” w Bielawach oraz zakładów w Inowrocławiu i Janikowie.

 

Podobne artykuły