NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Kolejny „wspólny przetarg”. PPMT i ZRK DOM kupują nowe żurawie kolejowe

Kolejny „wspólny przetarg”. PPMT i ZRK DOM kupują nowe żurawie kolejowe

Redakcja
Fot. ZRK DOM (ilustracyjne)

Mamy kolejny wspólny przetarg na dostawę taboru kolejowego. Tym razem jego przedmiotem są żurawie kolejowe wraz z wagonami pomocniczymi.

Zamówienie jest realizowane przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. z Gdańska oraz Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM z Poznania. Postępowanie prowadzone jest przez PPM-T na rzecz obu zamawiających. Po wyborze najkorzystniejszej oferty, umowy zakupowe z wybranym wykonawcą na realizację zamówienia zostaną zawarte niezależnie przez każdego z nich.

Przetarg został podzielony na dwa zadania. Jego przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych pojazdów kolejowych – żurawi kolejowych w zestawie: żuraw kolejowy, wagon przeciwwagi, wagon pomocniczy przeznaczonych do prowadzenia prac załadunkowych, przeładunkowych i innych robót budowlanych dla wykonania których niezbędny jest zestaw żurawia, z podziałem na dwa zadania, które w całości zrealizowane zostaną przez jednego wykonawcę:

  • Zadanie nr 1 – dostawa jednego zestawu żurawia dla PPM-T;
  • Zadanie nr 2 – dostawa jednego zestawu żurawia dla ZRK DOM.

Zestaw żurawia powinien być fabrycznie nowy, sprawny technicznie, wolny od wad fizycznych, kompletny i gotowy do pracy. Powinien być również przystosowany do jazdy w obu kierunkach, z napędem własnym i w składzie pociągu, posiadać sterowalny pneumatyczny hamulec zespolony, radiotelefon (VHF+GSM-R) lub dwusystemowy (GSM-R/VHF), umożliwiający łączność pociągową i drogową z obsługą radiotelefonicznego systemu alarmowego („Radio-Stop”) oraz urządzenie rejestrujące parametry jazdy transportowej z napędem własnym przynajmniej w zakresie: czas, prędkość przejazdu, drogę przebiegu, użycie hamulca, użycie dźwiękowego urządzenia ostrzegającego oraz parametry związane z automatyką bezpieczeństwa pociągu „ABP”.

Zestaw żurawia powinien być przystosowany do jazdy po torze o szerokości 1435 mm oraz osiągać prędkość jazdy transportowej do 100 km/h (jako pojazd ciągniony) i do 20 km/h z napędem własnym. Musi spełniać minimalne warunki techniczne, tj.: nacisk na pojedynczą oś zestawu żurawia nie może przekraczać wartości 22,5 tony (nie dotyczy trybu roboczego – z obciążeniem na haku), a minimalny udźwig dla wysięgu poza sprzęg (zderzak) 17,5 m powinien być nie mniejszy jak 30 ton.

Zestaw żurawia powinien być przystosowany do pracy pod siecią trakcyjną.

Wykonawca będzie również zobowiązany do dostarczenia dokumentacji technicznej wskazanych zestawów, jak również do przeprowadzenia szkoleń.

Zamówienie powinno zostać zrealizowane w terminie nie dłuższym niż 19 miesięcy od daty podpisania umowy.

Ofert w przetargu można składać do 9 lipca 2021 r. Będą one oceniane według następujących kryteriów: cena – waga 85, urządzenie rejestrujące przebytą drogę – waga 2, automatyka bezpieczeństwa pociągu – waga 3 oraz gwarancja – waga 10.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności