W ostatnich dniach Koleje Śląskie otworzyły oferty w dwóch przetargach na wykonanie napraw okresowych ezt-ów. Co ciekawe, w obu przypadkach, propozycje mieszczą się w szacunkach zamawiającego.
Pierwszy przetarg dotyczy wykonania usługi naprawy 4. poziomu utrzymania 6 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych 27WEb (6-członowych Elfów)wraz z wykonaniem prac dodatkowych.
Oferty złożyli w nim:
- Pesa Mińsk Mazowiecki Spółka Akcyjna, cena oferty brutto: 41.925.780,00 zł;
- Public Transport Service sp. z o. o., cena oferty brutto: 47.395.836,00 zł.
Zamawiający na ten cel chce przeznaczyć 49.519.431,00 zł brutto.
Przedmiot zamówienia powinien być świadczony przez wykonawcę posiadającego wdrożony system zarządzania jakością w odniesieniu do branży kolejowej potwierdzony certyfikatem IRIS (ISO/TS 22163). Przedmiot zamówienia winien być realizowany z zachowaniem standardów w zakresie jakości, niezawodności i bezpieczeństwa technicznego zgodnymi ze standardami IRIS.
Drugie zamówienie obejmuje natomiast wykonanie usługi naprawy 4. poziomu utrzymania elektrycznego zespołu trakcyjnego 35WE-007 (6-członowy Impuls) wraz z pracami dodatkowymi.
Tu oferty złożyli:
- Public Transport Service sp. z o. o., cena oferty brutto: 6 884 310,00 zł,
- NEWAG S. A., cena oferty brutto: 6 765 000,00 zł.
Koleje Śląskie na ten cel chciały przeznaczyć 7.020.840,00 zł brutto.
Tu także zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był świadczony przez wykonawcę posiadającego wdrożony system zarządzania jakością w odniesieniu do branży kolejowej potwierdzony certyfikatem IRIS. Przedmiot zamówienia winien być realizowany z zachowaniem standardów w zakresie jakości, niezawodności i bezpieczeństwa technicznego zgodnymi ze standardami IRIS.