VII Kongres Rozwoju Kolei
Kolej na świecie Przewozy pasażerskie

Koleje Czeskie modernizują bohuny. Zmodyfikują wnętrze piętrowych wagonów

Koleje Czeskie modernizują bohuny. Zmodyfikują wnętrze piętrowych wagonów Fot. Ceske drahy

Koleje Czeskie wzięły się za modernizację wagonów piętrowych, które przeszły modyfikację już w 2010 i 2016 roku. Zostanie całkowicie odmieniony wewnętrzny wygląd wagonów. Również zostaną zamontowane kolejne udogodnienia.

Ceske drahy rozpoczęły naprawy piętrowych wagonów Bdmteeo, które zostaną w znacznym stopniu odmienione jeżeli chodzi o wygląd wnętrza, ale również zostaną wymienione szyby oraz toalety. Te same wagony przechodziły już modernizację w 2010 i 2016 roku. Wagony te zostały wyprodukowane przez niemieckiego producenta Waggonbau Görlitz w 1976 r.

W ostatnim kwartale ubiegłego roku pierwsze dwa wagony tego typu po naprawach wróciły do ​​normalnej eksploatacji, a trzeci zostanie dostarczony w styczniu. W tym roku planujemy sukcesywnie naprawiać w sumie osiem z nich – przedstawił harmonogram napraw rzecznika Kolei Czeskich Robert Pagana dla portalu Zdopravy.cz.

Spore modernizacje

Zmodernizowanych zostanie 16 wagonów. Wnętrze zmieni barwy, na jasne. Zostaną zamontowane nowe zagłówki na siedzeniach oraz szyby atermiczne na piętrach wagonów. Ma to poprawić komfort podróży i zmniejszyć nagrzewanie się wagonów w upalne dni. A warto pamiętać, że pojazdy te nie są wyposażone w klimatyzację.

W ramach napraw i modernizacji pojazdów trwa ich demontaż, całkowite piaskowanie karoserii w celu wyeliminowania niedoskonałości powierzchni lub remont podwozia z nowym zestawem kołowym. Od niedawna centralne źródła energii zostaną również umieszczone w specjalnych pojemnikach odpornych na wilgoć ”- powiedział portalowi Zdopravy Robert Pagan.

Jak informuje portal Zdopravy.cz, z szesnastu piętrowych wagonów Bdmteeo Kolei Czeskich, cztery kursują w Czeskich Budziejowicach na liniach do Horního Dvořiště i Lipna, a kolejne dwanaście na liniach z Brna do Jihlavy i z Havlíčkův Brod do Kolína.

W przyszłości nowe EZT mają zastępować wagony piętrowe na części tych połączeń.

Nie możemy sprecyzować rozmieszczenia tych pojazdów po 2023 roku i planowanej w tej chwili stopniowej wymiany na jednostki elektryczne. Wagony będą operacyjnie przenoszone na inne połączenia – poinformował Pagan.