Strona główna » Wiadomości » Hamburg modernizuje pociągi S-Bahn

Hamburg modernizuje pociągi S-Bahn

Krzysztof Losz
Fot. Deutsche Bahn

Alstom unowocześni urządzenia pokładowe pociągów obsługujących aglomerację Hamburga. Jednostki otrzymają nowocześniejsze systemy sterowania i bezpieczeństwa.

 

Producent podpisał umowę na modernizację technologiczną 82 pociągów typu BR 490, które obsługują linie S-Bahn. Pociągi S-Bahn zostaną wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) i nowoczesne urządzenia ATO(automatyczna obsługa pociągów). Obejmuje to półautomatyczną obsługę pociągów z GoA2 (z maszynistą na pokładzie). Wartość kontraktu przekracza 60 milionów euro.

Alstom wyposaży do 2029 roku cztery prototypowe pojazdy w jednostki ETCS Onvia i technologię ATO. Umowa obejmuje również dostawę sprzętu do modernizacji pozostałych 78 pociągów, a te prace wykona Deutsche Bahn.

Alstom informuje, że 82 pociągi S-Bahn są częścią pierwszej partii pociągów BR 490 zamówionych w 2013 r. Sześćdziesiąt cztery pociągi S-Bahn z drugiej partii od początku otrzymały ETCS i ATO. W przyszłości cała flota BR 490 hamburskiej S-Bahn dostanie cyfrowe systemy.

Połączenie digitalizacji i automatyzacji jest kluczem do bardziej ekologicznej mobilności na kolei. Umożliwia krótsze odstępy między pociągami i większą liczbę pasażerów, a jednocześnie zmniejsza zużycie energii. W ten sposób ochrona klimatu i przejście na kolej idą ręka w rękę — mówi Tim Dawidowsky, prezes regionu Europy Środkowej i Północnej w Alstom.

Z realizacji projektu zadowolony jest także przewoźnik.

Pełna digitalizacja floty jest kamieniem milowym w zakresie zwiększenia przepustowości, lepszej jakości i znacznie wyższej wydajności w operacjach S-Bahn – stwierdził Jan Schröder, prezes zarządu S-Bahn Hamburg.

Alstom podsumowuje, że na całym świecie realizuje ponad 120 projektów ETCS, instalując prawie 25 tys. jednostek pokładowych Onvia Cab w ponad 200 typach pojazdów. W samych Niemczech Alstom wyposaża 215 pociągów S-Bahn i 118 regionalnych w systemy ETCS i ATO w ramach projektu Digital Node Stuttgart.

Podobne artykuły