Przewozy pasażerskie Wiadomości
Partnerzy działu

Gorsza punktualność pociągów

Gorsza punktualność pociągów Fot. PKP SKM Trójmiasto

W ostatnim kwartale 2016 roku pogorszyła się nieznacznie punktualność pociągów pasażerskich – informuje Urząd Transportu Kolejowego.

 

Jak wynika z danych UTK, w okresie od października do grudnia punktualnie przyjechało do stacji docelowych 89,42% pociągów. Natomiast w trzecim kwartale 2016 roku (lipiec-wrzesień) wskaźnik punktualności wyniósł 91,43%. Czwarty kwartał był zresztą pod względem punktualności najgorszy w całym poprzednim roku.
Największą niezawodnością w ostatnim kwartale 2016 roku mogą się pochwalić kolejarze z PKP SKM w Trójmieście, gdzie współczynnik punktualności wyniósł 98,55%. Nieco tylko gorszy wynik – 98,66% – osiągnął niewielki przewoźnik UBB Gmbh. Wysokim wskaźnikiem – 98,34% – może się też pochwalić Warszawska Kolej Dojazdowa. Podobny poziom punktualności osiągnęli najwięksi przewoźnicy: Przewozy Regionalne i Koleje Mazowieckie, odpowiednio – 89,15% i 90,15%. I tradycyjnie już statystycznie najsłabsze wyniki pod względem punktualności osiągnęła PKP Intercity (71,9%).
UTK poinformował również, że średni czas opóźnień pociągów, wraz z opóźnieniami do 5 minut, wyniósł 9 minut i 16 sekund. Jeśli zaś pominiemy te najkrótsze spóźnienia, to średnio jeden pociąg przyjeżdżał na stację końcową 17 minut i 18 sekund po czasie rozkładowym. Najwięcej było składów notujących niewielkie opóźnienia, czyli do 5 minut – prawie 54 tys. (54,9%)oraz od 5 do 60 minut – ponad 42,4 tys. (43,1%).
W czwartym kwartale przewoźnicy uruchomili ogółem 419,2 tys. pociągów, czyli o około 8,5 tys. mniej niż w trzecim kwartale 2016 roku. Odwołanych zostało zaś 1055 pociągów.