Strona główna » Wiadomości » Transport miejski » Gdańsk wysyła Swingi na naprawy główne, a N8C na ulepszenie

Gdańsk wysyła Swingi na naprawy główne, a N8C na ulepszenie

Redakcja
Fot. Janusz Jakubowski

Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły w ostatnich dniach dwa przetargi, obejmujące prace przy wagonach 120NaG oraz N8C-MF01.

Naprawy główne Swingów

Pierwszy z nich dotyczy wykonania napraw głównych 10 Swingów 120NaG. W ramach prac trzeba będzie wykonać naprawy takich elementów wagonów jak: Przedmiot zamówienia dotyczy następujących elementów i urządzeń: dachy, podwozia, wózki, wnętrza przedziału pasażerskiego, kabiny motorniczego, nadwozia w części zewnętrznej. Na wykonanie zadania będzie 12 miesięcy.

Oferty w tym przetargu można składać do 11 maja 2021 r. Będą oceniane według kryteriów: gwarancja na tramwaj typu 120 NaG w zakresie wykonanej naprawy głównej (G1) – Waga: 5 pkt, gwarancja na blachy poszycia zewnętrznego oraz na perforację korozyjną i powłok lakierniczych w zakresie wykonanej naprawy głównej tramwaju typu 120 NaG (G2) – Waga: 5 pkt, sumaryczna liczba dni wyłączenia tramwaju typu 120 NaG z ruchu na potrzeby realizacji naprawy głównej – Waga: 30 pkt oraz cena – Waga: 60 pkt.

W ramach zamówienia przewidziana jest opcja, która będzie obejmować 50% zamówienia podstawowego.

Modernizacja N8C

Drugi przetarg obejmuje modernizacje 10 wagonów N8C, a konkretniej układów napędowych i sterowania, remont części mechanicznej oraz systemów informacji pasażerskiej i monitoringu.

Oferty w tym przetargu można składać do 12 maja 2021 r. Będą one oceniane według kryteriów: gwarancja na zmodernizowane tramwaje typu N8C-MF01 w zakresie wykonanej modernizacji układów – Waga: 10, gwarancja na wyremontowane tramwaje typu N8C-MF01 w zakresie wykonanego remontu mechanicznego – Waga: 10, gwarancja na zmodernizowane tramwaje typu N8C-MF01 w zakresie modernizacji elektroniki pokładowej – Waga: 10 oraz cena – Waga: 70.

Na wykonanie prac będzie również 12 miesięcy.

Zamawiający szczegółowo wskazał ich zakres. W zakresie modernizacji układów będą polegać na: wymianie instalacji elektrycznej, montażu zestawów urządzeń i aparatów elektrycznych niezbędnych do zmiany napędów trakcyjnych i układów sterowania, wymianie piasecznic i luster zewnętrznych na sterowane elektrycznie oraz przeprowadzeniu badania izolacji instalacji elektrycznych.

W remoncie mechanicznym na: naprawie, wymianie i konserwacji części mechanicznych tramwaju typu N8C-MF01, czyszczeniu i konserwacji podwozia, wymianie uszkodzonych lub skorodowanych części poszycia, pracach lakierniczych a przy modernizacji elektroniki pokładowej na: demontażu dotychczasowych urządzeń, wykonaniu instalacji teletechnicznej, montażu i uruchomieniu wideorejestratora monitoringu, sterownika tablic i kasowników, montażu kamer wewnętrznych i zewnętrznych monitoringu, montażu ekranów LCD jednostronnych i dwustronnych, montażu systemu zliczania pasażerów, montażu tablicy kierunkowej wewnętrznej LCD, dostarczeniu niezbędnych licencji na użytkowanie systemu informacji pasażerskiej i monitoringu, uruchomieniu systemu informacji pasażerskiej i monitoringu, montażu kasowników po regeneracji obudów i podstaw oraz dostawie 1 szt. komputera serwisowego na potrzeby realizacji modernizacji elektroniki pokładowej.

Podobne artykuły